onsdag 17 november 2010

Jag som pappa

Stod i kön på konsum när det helt plötsligt kommer en hand på låret -en väldigt liten hand, och snart så har jag ett barn som står och kramar mitt ben! :-O

Blev ju skapligt förvånad och sa lite försiktigt: Ojdå! varpå barnet kollar upp mot mig. Ögonen blir stora och läppen börjar darra lite: -"Paaaappaaaaaa" säger han och släpper försiktigt mitt ben och letar vidare efter rätt ben.

Ser då den riktiga pappan två personer bort: Både han och jag hade vita sneakers, samma blåa nyans på jeans och en lika lång svart jacka -så kan väl förstå att pojken kan ha tagit fel. Men det var oavsett väldigt underhållande att se hans blick när han funderar på vem som har förvandlat ansiktet på hans pappa till en läskig främmande tjej!?! :)

2 kommentarer:

Lollo sa...

Hahahaa, ja det är inte varje dag man blir pappa hux flux :)

Min Niklas stod i Kö igår. Framför honom står en Pappa med sin 5-6åriga dotter. Dottern frågar Pappan
-har du en krona?
Då börjar Pappan leta i fickorna...
-Vad ska du ha enkronan till? frågar han samtidigt.
Då pekar flickan på en bössa där man kan skänka pengar till ett Katthem.
Då ger pappan flickan en 5 krona varpå flickan utbrister:
-En femma? Nä, den ska jag spara! Å så stoppar hon den i fickan...

hahahahaahaha
Jag tycker att det är så härligt!
En krona kunde hon ge men en femma, nä där gick gränsen :)

Ass sa...

Haha :D Härlig tjej ju! :D