onsdag 3 november 2010

Nya rutiner

Det är lite skrämmande hur snabbt man kommer in i "vardagsrutiner". De har dock ändrats lite från tidigare. Nu ser mina veckor ut så här:

Måndag
Jag är trött och sliten från helgen. Drar mig iväg till jobbet, blir oftast en lång dag. Hinner bara hem och vända innan det är träningsdags och det tar ändå minst 3 timmar så klockan blir mycket innan jag äntligen får sova. Borde ha städat men skiter i det...

Tisdag
Ännu tröttare eftersom jag ännu inte sovit ut ordentligt efter helgen. Jobbet går segt. Kommer hem och äter, lägger mig i soffan för att kolla på de nya serierna som har kommit under natten. Somnar. Vaknar upp flera timmar senare. Gör ett nytt försök på serierna. Vaknar upp lite senare igen. Sover bort i stort sett hela kvällen. Borde verkligen ha städat men ids inte nu heller...

Onsdag
Min fixardag - eller det är i alla fall tanken. Efter jobbet har jag tvättid och sen försöker jag dona hemma och styra upp efter helgens bravader. Går sådär... Fysträning ska också hinnas med... Sug=Minimalt Seg=Maximalt

Torsdag
Träningsdag igen och då hinner/orkar jag inte mer än jobb och träning. Oftast går saker riktigt dåligt hela dagen också... Hatdag! Har dock varit några undantagstorsdagar på senare tid vilket inte varit helt tokigt!

Fredag
Trött efter jobbveckan ids jag inte göra så mycket mer än att laga tacos och sen ligga i soffan och ladda för helgen.

Lördag
Upp tidigt för att göra allt det där jag försökte göra i onsdags men inte orkade göra klart. Gameday! Nervös åker jag iväg för att spela match. Kommer troligen hem med lite ruttet humör för att det inte gått så bra som jag vill. Även om jag inte planerat det kommer sen suget i vintarmen och jag får för mig att bli stökig på något sätt -och det blir jag...

Söndag
Vaknar riktigt tidigt trots gårdagen. Kollar på bumbibjörnarna och är nostalgisk. (Förra veckan var det faktiskt ett avsnitt jag inte sett! :) ) Degar större delen av dagen. Svär lite över att det redan är stökigt hemma efter för/efterfest men skiter i att plocka iordning. Orkar inte... Sover inte utan smådonar/slöar hela dagen... Är uppe för länge även fast jag borde sova. Ja och sen är det måndag igen...

Inga kommentarer: