söndag 17 november 2013

Spelhelg - Del 2

Lördagen startade riktigt bra med en brakfrukost. Nomnomnomnom!


Man kan inte sitta inne hela dagen så vi startade med att bege oss upp till discgolfbanan. Några kastade disc och resten av oss promenerade runt ett av spåren. Magda hela tiden på efterkälken av förklarliga skäl :P


Boris gick i alla fall längst, för han sprang fram och tillbaka och vallade oss. Måste hålla koll på hela gruppen, och ifall det finns något gott att äta i diket. Eller om man kanske kan bada... (Ja det gick... :S )


En riktig stinkare la han längst med stigen. Ingen ville ha den påsen i bilen så vi satte fast den i rutan (tips från Bettan). Tummen upp på det :)


Fyllde därefter på energinivån med kakor som Emmelie bakat. Nomnomnomnomnom!


Efter det började spelandet på riktigt. De som inte hade en nintendodosa i handen fick spela annat. Här spelas blokus och koncentrationen är på topp! Kan jag lägga något mer?


Magda lyckades spela ut så många kulor i Kalaha så att hon blev helt trött i armen -eller var det kanske sviter från kryckhoppningen i skogsterräng?


Senaste spelhelgen insåg vi ju att det fanns en hel värld till i Bubble Bobble: Super Bubble Bobble. Det var jag och Jocke såklart tvungna att försöka varva nu! Ja och om vi lyckades? Jodå! Vi lärde oss visst också att den mest magiska saken i världen är kärlek och vänskap -det ni! ;)


Så var det så dags! Sänka dig!


Insåg att jag glömde en sak när jag skrev reglerna: Man behöver också ha ett papper var för att bocka av var man har skjutit och om det var träff eller inte.


Elis skojade till det och la sina skepp som ett E. En taktik som faktiskt funkade! :-O


Game on!


Jesper hade med sig tjockis-TV:n så att vi kunde spela Duck Hunt och lyssna på den fnissande hunden.


Fullmånen lyste klart och vi var ute en sväng och fotade och kollade i stjärnkikaren. Häftigt att se den så nära! Nu blev ju det här en fasligt dålig bild... Mobilkamera i mörker... Men Elis fotade en hel del med systemkameran så jag hoppas på att kunna bjuda på bättre bilder senare :)


Bea, Johan och Emmelie hade aldrig spelat Kirbingo tidigare så de var fasligt spända över hur det skulle gå.


Emmelie såg dock rätt avslappnad ut :) Magda var... hmm... bara Magda :)


Game on! (igen)


All denna blandning gjorde min mage upprörd så jag fick lägga mig och vila när de övriga spelade vidare. Någon varvning av Super Mario Bros 3 blev det dock inte där på natten... Illa...

Inga kommentarer: