måndag 11 november 2013

Söndagsfrukost och comeback

Började söndagsmorgonen med frukost på sängen ihop med senaste Kalle Anka-pocketen. Ballerina och julmust -bra frukost! Eller i alla fall god :)


De hade gjort sin egna (ironiska) version (/parodi) på The Hobbit. Det är långt ifrån ett plagiat, men de har plockat in en del från storyn och gör narr av bitar av den. Bland annat hånar de att fåglarna alltid kommer och räddar dom.


Det har jag faktiskt funderat på. Varför göra dessa långa vandringar? Hade de inte bara kunnat åka med fåglarna hela vägen direkt? Hmm...

Första och sista planen jag hade för söndagen var att göra comeback i korpen. Med ny matchtröja och allt åkte jag iväg mot Kil.


Resultatet? Sjuttiotolv indianare... Men nu kanske jag kan slippa att spela back framöver ;)

3 kommentarer:

Lovva sa...

Brödraskapet flög inte med örnarna i Sagan om Ringen för att örnarna ännu inte bestämt sig rent "politiskt" vem de hörde till — för framför allt ville de inte tillhöra någon, de ville vara fria. I slutet av Konungens återkomst hjälper örnarna till då det är helt uppenbart vem som gjort rätt och fel.

I Bilbo får vi dock se. De ändrar ju så mycket från boken! :(

Ass sa...

Aha, man kan inte helt lita på örnarna alltså... Lömska fåglar...

Lisa Eriksson sa...

Gött med innebandy!
Du måste iaf haft mycket boll om du hann med att göra så många indianare ;-)
Jag hann bara med 1 i lördags jag, men den blev ofarlig :-P