fredag 15 november 2013

Sänka dig

I helgen är det spelhelg i Breven. Magda har länge tjatat på mig angående att göra mitt egna sänka skepp -i shotsversion. Grisen försökte hjälpa mig att skapa spelplanen...


Sänka dig

2 spelplaner med rutmönster 8*8 inklusive vägg emellan
2 skepp 5 rutor långa
2 skepp 4 rutor långa
4 skepp 3 rutor långa
2 skepp 2 rutor långa
34 shotsglas
2 papper med rutmönster 8*8 att markera miss/träff på

  1. Båda spelarna sätter ut sina skepp på spelplanen. 
  2. Båda spelarna placerar sedan ett shotsglas per ruta där det finns ett skepp. 
  3. Båda spelarna fyller sedan (eller innan för att minimera kladd på spelplanen) sina glas med valfri dryck.
    (Dryckesförslag: Öl, Cider, Kir) 
  4. Den spelare som är törstigast börjar sedan med att välja en ruta där den tror att motståndaren har placerat ett skepp.
    Träff? Då dricker motståndaren upp innehållet och du får gissa igen.
    Miss? Turen går över till motståndaren. 
  5. Steg 4 upprepas tills en av spelarna har druckit ur alla sina shotsglas, denna är då förlorare av omgången. 

OBS! Det är endast tillåtet att dricka emellan om man har ringt en Karlsson och bett om lov (och fått lov).


Jag har inte hunnit testa spelet själv än men Grisen och Morran provkörde :)


Jag tror det här blir den största revolutionen inom spelindustrin sedan Kirbingon! ;) Ska bli kul att testa i helgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur stora är rutorna och hur stort är pappret

Ass sa...

Pappret är 70*50 cm och rutorna är 6*6 cm. Hoppas du får till det :)