söndag 3 november 2013

Släkthäng och helgon

Har det riktigt trevlig (som alltid) här hemma i Hjortkvarn. Fredagen blev det "bara" häng hos mor med mat, godsaker och spel. Lördagen fortsatte i samma spår innan Kjell hjälpte mig byta till vinterdäck på Cosby och natta Rataxes för vintern. Skönt att ha det fixat. Eftermiddagen blev det släktbesök hos moster med familj i Ljusfallshammar. Med andra ord ännu mer fika :) Extra kul att även morbror+fru från Västerås var på besök.

Mer släkthäng sen hos Magnus och Maria framför hockeyn ihop med Magnus jobbarkompis Aslan. De där åsnorna (alltså Magnus och Aslan) verkar passa varandra fasligt bra. Undrar egentligen hur den där kvällen slutade... När jag åkte därifrån stod Aslan med kniven i handen och skulle ut och jaga hjort i trädgården. "Jag får ju inte skjuta den, men jag borde få ta den med kniven!?" :D

Promenerade sen ihop med mor ner till kyrkogården för att se och fota alla ljus. Kyrkan var upplyst som vanligt.

04 hjortkvarns kyrka

08 hjortkvarns kyrka

Det var svårt att få sådana bilder som jag ville på alla gravljus när kyrkan var så upplyst. Kanske de borde skippa strålkastarna just denna helg?

Det var fint hos pappa i alla fall!


Upplyst, som sagt, men det blev ju rätt snyggt med träden så här :)

20 hjortkvarns kyrka2

En sista kyrkbild:

23 hjortkvarns kyrka

Vackert, men sorgligt... Nästan skönt att vi var ensamma på kyrkogården så vi inte behövde se folk stå och sörja. Det räcker med ens egna sorg...

24 dessans pappa

Jag vet att man inte får leka på kyrkogården, men jag kunde inte låta bli utan jag lekte lite med kameran och gravljusen :)


Denna var inte alls meningen, jag snubblade till, men den blev rätt skön ändå :)


I tjock dimma knallade vi sedan hemåt igen i gatulyktornas gula sken.

32 gatuljus

Hem mot fruktsallad, såklart! :)

6 kommentarer:

Tjoxen sa...

Den sista bilden är grymt bra!! Är det Elis som tagit den?

TJoxen sa...

Din pappa dog allt för ung :'(

Ass sa...

Haha, nej det är faktiskt mina bilder allihopa :P

Visst gjorde han det :S

Maritta H sa...

Så vackra bilder, speciellt den första :)

Ass sa...

Tackar :)

Tjoxen sa...

Alltså, det finns ju finare bilder..