fredag 29 november 2013

3-årig social studie

Jag har nu avslutat en 3-årig social studie angående min födelsedag.

År 1 - Jag visar när min födelsedag är på facebook 
Det väller in grattishälsningar!
Totalt får jag upp emot 250 hälsningar totalt under dagen.
:-O

År 2 - Jag visar inte när min födelsedag är på facebook
Det börjar lite mer trevande, men vissa har ju koll på min födelsedag utan facebook och skriver grattis där ändå. De som inte har koll ser detta och grattar de också.
Totalt får jag upp emot 150 hälsningar totalt under dagen.

År 3 - Jag visar fortfarande inte min födelsedag på facebook och jag tar dessutom bort möjligheten för folk att kunna skriva på min sida
Jag lyckades inte få bort spridningen helt ändå. Vissa skrev i sin egen status, några grattade via andra sociala medier där andra kan se, men jag fick ändå det resultat jag ville:
Tvåsiffrigt, och då inget högt tal! Det är släkten och de närmast sörjande som hör av sig, som väntat. Det är de som jag bryr mig om och vill gratta när de fyller!

Men det är väl trevligt ifall många säger grattis?
Kan tyckas. Men vem bryr sig om grattis från folk som egentligen inte har koll på att du fyller år och alltså egentligen inte bryr sig om det/dig?

Jag kör nog vidare på den sista varianten framöver... Hur otacksamt och griningt det än må låta ;)

Inga kommentarer: