lördag 16 november 2013

Spelhelg - Del 1

I fasligt tråkigt väder (regn, regn, mer regn och blåst) tog jag och Elis oss till Brevens Bruk för spelhelg. Startade med middag och jag tog en sån där matbild som folk får så roliga kinder på :P


Vi blev inte långvariga hemma hos Johan och Bea utan vi gick rätt snart iväg.


Mot Brevensgården och storbildsfotboll. Tror det blir jäkligt tufft att ta sig till VM, men än är det inte kört! (Visst Lisa? ;) )


Jag blev riktigt lycklig när jag insåg att jag skulle få ha en hund att gosa och leka med hela helgen :) Boris var ju med! Boris var inte lika lycklig när han fick vara själv under fotbollen. Han blev uttråkad och tänkte: Jag kanske också skulle testa på det där med att dricka öl? Så han öppnade Johans ölflak och började tugga...

Han insåg sen: Det här blev ju inte så bra! Jag måste städa efter mig! och slet fram sopkvasten och försökte härja runt med den...


:D Jaja, ingen större skada skedd :)

Sen började vi spela. Probotector, Piff & Puff, Ice Climber, Punch Out bland annat, men även vanliga spel. Om nu courronne räknas som ett vanligt spel...


Fredagskvällströtta var vi så det blev ingen jättelång kväll. Jocke somnade till och med inne på toaletten :D

Boris var inte lördagsmorgontrött utan kom och väckte oss som sov i sofforna genom att slicka i ansiktet och härja runt, men sen la han sig och gosade lite också. Då var det okej :)


Idag kör vi vidare med bland annat Mario.


Det blir andra spel också, men främst NES och 8-bitars...


Snodde skämtet från Jesper... Mathias är nog stolt av mig nu :) Inte för stölden, men för skämtet då är klart :)

Inga kommentarer: