måndag 6 juni 2011

Vad funkar?

(Känsliga läsare samt män kan väl kanske hoppa över det här inlägget ;) )

Man kan väl säga att jag nu är inne i en liten testperiod. Vad kan jag göra? Vad orkar jag? Vad mår jag bra av?

Några saker jag kommit på än så länge:

Funkar:
Promenera - Var med på en gå-lunka-löp bana igår på 5 km som jag tog mig runt utan alltför mycket problem. Lite flåsig i en uppförsbacke och tidsmässigt så tog det ca 1 timme och 10 minuter istället för 45 som det brukar.
Menstruationen - Fick ju sluta med p-piller efter en så där ca 10 år och jag kan informera att allt fortfarande fungerar... Fungerar lite väl bra... Det är tydligen en "biverkning" av min blodförtunnande medicin :S Ni kan kalla mig Niagara... :S

Funkar inte:
Cykla - Det var jobbigare att cykla någon kilometer än att gå 5. Man fick ta i på ett helt annat sätt och det var jobbigt och gjorde ont. Inte kul...
Myggbett - Fick årets första två igår och idag har jag lite lätt feber :( Det här är väl visserligen inget som har med proppen att göra -men det funkar ändå inte :P

Förövrigt:
Mycket skönt att vara på landet i alla fall! Gräs, skog, lugn. Traska runt, ploppa in hos folk och prata strunt, folk tittar förbi bara så där... Mysigt! Men ikväll blir det storstan igen. Provtagning imorgon bitti och så är det ju tvättisdag :) Men sen beger jag mig nog ut till landet igen. Mycket mer avkopplande och lättare/trevligare/mer motiverande att komma ut och röra på sig här!

Inga kommentarer: