fredag 10 juni 2011

Slut på eko

Har länge klurat på vad jag ska ha för tavla ovanför soffan men inte hittat "den rätta". Det ekar ju ibland där hemma :S Nu tror jag ändå att jag klurat ut vad jag vill ha! :) Förstora upp några bilder (i svartvitt) här hemifrån och sätta upp som i ett mönster som tillsammans bildar en stor "ram"... Hmm... Jag får nog göra en fin illustration ;)


Typ något sånt där... :)

Nu är bara frågan vad jag ska ha för motiv!?
Ett har jag redan kommit på: Backen upp från Grytstorp (mitt barndomshem) som en "Här började resan" -men vad kan jag mer tänkas ha? Några tips? Kan nog vara kul att var med själv på någon bild... Kanske inte just ha med trynet men kanske några fötter eller någon hand... Hmm...

Det här får jag klura lite på och sen ge mig ut på fotograferingsrunda :)

Förövrigt tror jag också att jag "måste" byta soffbord (det är faktiskt för stort till nya soffan!)... och då "måste" jag ju byta tv-bänk också... Kul med förändring! :) Ska bara hitta vad jag vill ha där också... Surfade lite på det igår och klurar på om det här kan vara något:


Men vill man ha glasyta? Hur mycket kommer jag flotta ner den? Städa är ju inte det jag gillar mest...


Lite tråkig kanske men lite mer än bara helt rak som LACK-bordet -Skönt med yta under att lägga grejer på...


Dumt utan hjul?

Ska spana mer live... Är ute efter något nytt som funkar -behöver inte vara perfekt -för det har jag inte lust att lägga pengar på :P Är sjukt trött på mina ljusa möbler i alla fall...


Men blir det tokigt att byta ut möblerna i "vardagsrumsdelen" och ha kvar ljust i "kontorsdelen" av vardagsrummet? Det är ju ändå lite avdelat... Kan nog funka... I alla fall ett tag ;)


Många frågor nu :P Nu får ni allt ta och kommentara lite ;)

8 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Jag tycker du ska ha med dig på ngn bild i tavlan. ngn från när du var liten o kanske ngn från när du är gammal.
Övriga ramar fyller du med bilder som betyder mkt för dig - se från din barndomsuppväxt tycker jag låter toppen.
Inga partybilder utan avkopplande bilder tycker jag.
Det var mina åsikter det :)

Sedan tycker jag att är ok att ha ljust i ena delen och mörkt i andra.
Jag röstar på ett ovalt, runt eller fyrkantigt bord. det tycker jag är snyggast till den typen av soffa som du har.

Anna har haft soffbord med glasskiva och jag tror det var lite jobbigt.

Zäta sa...

Det går väl att köpa till hjul som ben på tv-bordet? För det är väl en IKEA-möbel det dära...

Ass sa...

"Någon från när jag är gammal" -ska jag behöva vänta så länge på att fixa tavlor? :P

Gillar valen av form -ovalt, runt, eller fyrkantigt :) Vad finns det kvar då som inte funkar? :)

Skippar nog glaset... Städa ofta... Nja...

Jodå, nog är det ikea :) Kanske kan få dit ett par hjul... Eller så styr jag upp sladdhärvan så behöver jag inte hjul :)

Lisa Eriksson sa...

Men fyrkantig så menade jag att alla sidor skulle vara lika långa

Ass sa...

Jahaaaa :) Men min tolkning var mycket roligare :P

Terese sa...

Någon bild på dig själv, någon bild på Esse.
Jobbigt att ha glasskiva på soffbord för det omöjligt att hålla rent och blir en massa fingeravtryck på.
Fyrkatiga bordet utan glasskiva var snygg och hjul på tvbänk är inget måste för så ofta flyttar du väl inte tvbänken´om inte går de nog att skruva på hjul.
Tycker det går ha ljus kontors del och mörk vardagsrums del trots att det är samma rum.

Lollo sa...

Det kommer nog bli riktigt Snyggt med en sådan tavelvägg. Stor och maffigt ska det var tycker jag! En för liten tavla över en soffa är inte så snyggt enligt mig...
Det vore fint med bara naturbilder.

Glasskiva kanske inte är så rolig att hålla ren men det är snyggt! :)Jag tycker att det vore Snyggast om även konstorsdelen var mörk...


KRAM

Ass sa...

Så där ja, nu börjar ni tycka till! /Tacksam för input

Nej jag kan nog klara mig utan hjul faktiskt... och nog är glas snyggt -när det inte har fläckar på sig :D /Bekväm

Jag tycker nog också det blir bra med maffigt ovanför soffan, annars ser det nog bara kalt och pluttigt ut... /Konstnärlig ;)

Jo, nog vore det snyggast om hela rummet hade mörka möbler men frågan är hur mycket man vill lägga på att byta ut allt... /Snål ;)