fredag 3 juni 2011

6 månader

Den stora vändningen verkar dröja...

Efter ett mardrömsdygn med obeskrivlig smärta (för jag vet ju faktiskt inte hur en kniv i ryggen verkligen känns men det är väl det närmaste en beskrivning jag kan komma) vid varje andetag och när sitta helt still var det enda som inte gav ännu mer smärta började det äntligen vända... Jag blev bortkopplad från droppet med blodförtunnande och till slut började proppen lösas upp lite. Så kanske en minivändning här då...

Nu kommer dock nästa bakslag: Jag ska ge mig själv sprutor i några dagar och äta blodförtunnande medicin i ett halvår. Det i sig är väl inga problem. Blir en del prover och så för att fastställa min dos men det är väl inte hela världen. Det får man ta. Ett halsband har jag också fått...


Men...

Motionera får man gärna göra men helst inte sport med kroppskontakt... Ingen innebandy är alltså rekommendationen... Det känns verkligen inte kul...

Alkohol är inte heller bra -"Du kan ju få ta ett glas till maten någon gång då och då", men ärligt -vad bryr jag mig om det? Får väl erkänna att jag inte dricker direkt för att det är så ofantligt gott så jag inte kan låta bli (som choklad) utan faktiskt för att jag gillar fest och bli lullig... Sen att umgås med fulla människor när man själv är nykter... Not so fun... Men det är väl min framtid nu denna sommar och några månader till då... Inte heller kul...

Känns som att allt roligt försvinner ur mitt liv...

Jag hade det så bra...

/Bitter och Pessimistisk utan lust att höra:
Det finns mycket annan motion du kan utöva
Man kan ha roligt utan alkohol
Du kommer hitta någon annan
Du får skaffa andra intressen
Det finns andra som har det värre

Jag vill bara höra:
Det är synd om dig!
Livet suger!
Här har du en mjukglass!

P.S. Dessutom kallar de på sjukhuset detta för pizza... Hmm... Jag får då inte ihop det... :S
Paj? Äckligt var det i alla fall...

6 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Know the feeling...
Ett pissigt halvår o sen vänder det?! :S

Men. Det suger som f-n fördet

Lollo sa...

Det är synd om dig!
Livet suger!
(Mjukglass kan jag tyvärr inte bidra med)...

Nöjd nu? :)

Allvarligt Talat...
Det ÄR synd om Dig!

Lova att vara rädd om Dig nu och följ läkarens råd...även om det suger...

Massor med KRAMAR från Lollo

Anonym sa...

Det är åldern. Snart blir det läsglasögon och rulator - trust me.

Ass sa...

Ganska nöjd Lollo :) Jag ska nog unna mig en go'glass imorgon -nästan lika bra som mjukglass ;)

Jag ska följa råden... Även fast de verkligen suger... Man ska inte chansa på hälsan!

Kram!

Lina sa...

Jag fattar inte, vad har kroppskontakt med blodproppar att göra?

Ass sa...

Det är min blodförtunnande medicin som gör att om jag skär mig/får en smäll så stelnar inte blodet som det ska/brukar så man kan inte få stopp på blödningen och jag måste då eventuellt in på sjukhus om det är en större smäll/ ett större sår.