onsdag 8 juni 2011

Moped?

Fick frågan av syster: Du ska inte köpa en moped då och ha i sommar? De hade "en över" nu när Michelle skaffat körkort. Alla vettiga personer hade väl skrattat lite och sagt nej -men jag är ju inte som alla andra...

Rataxes-Torsten
Eller min logiska del av hjärnan säger ju såklart:
Vad %&#¤ ska du ha en moped till?
Hur mycket tror du att du kommer använda den?
Tänk om du ramlar och slår dig -det är (extra) farligt för dig!
Du kan väl lika gärna åka bil?

Men så kommer den andra delen:
Åh så gött att åka moped på sommaren jämfört med i en (i början) stekhet bil!
Jag kan ju åka iväg på mopedäventyr med både syskonbarn och själv!
Kan strosa iväg till ställen där det är bökigt att åka med bil! (Vart fasen nu det skulle vara! -flikar den logiska hjärnan in ;) )
Så mycket borde den ju inte sjunka i värde -jag kan ju sälja den sen.
Jag har ju haft så motigt ett tag -jag kan unna dig något (onödigt) kul!
Ja och sen är jag ju rätt snygg i störtkruka alltså... ;)

Egentligen så vinner den logiska delen en förkrossande seger... Men vet i fasen fall jag inte låter den andra delen vinna ändå...

Det är väl inte hela världen att göra något lite korkat? Jag har gjort värre/sämre saker än så ;)

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Har du köpt den än??