fredag 20 september 2013

Ylvis

Säga vad man vill om Norge, men de har i alla fall två bröder (Bård och Vegard Ylvisåker) som är fasligt roliga :)

Fredagen till ära ska jag bjuda på lite av deras dumheter :)

Först ut, The Intelevateor, där de låtsas vara en röststyrd hiss, en hiss med många funktioner...


Sen har de släppt en "hit" där de funderar över hur räven låter... VARNING! Låten sätter sig på hjärnan! WHAT DOES THE FOX SAY?


Norrmän älskar ju att åka upp till hytta/stugan. Men man kan ju egentligen fråga sig varför efter att ha sett den här sången...


Sist ut kan jag rekommendera en miniserie där de försöker bli popstjärnor i Kirgizistan :D
Jag ska inte lägga ut alla avsnitt i inlägget, men jag länkar till dom nedan. De är ca 7 minuter långa var. Här är det inte så mycket de själva som är så roliga utan allt folk runtomkring :) Finns några riktiga original och så blir det såklart kulturkrockar :)

Avsnitt 1
Avsnitt 2
Avsnitt 3
Avsnitt 4
Avsnitt 5
Avsnitt 6
Avsnitt 7

Trevlig fredag allihopa och sök vidare på Ylvis!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Skrattade så jag grät åt The intelevator. Dom är så sjukt klockrena!

Ass sa...

Helt underbart :D