söndag 15 september 2013

Melondiscobowling

I fredags var det dags för Lovvas hejdåfest. Hon ska ut och resa i världen, ja eller i alla fall i Europa, i några månader. Elis kunde inte vara med men ville ändå skicka med något till Lovva. Vad passar då bättre än en flaska kir pyntad med bilder på honom?! Ehhm... :)


Välkomstbål? Nej, välkomstabsint... Vilken grej?!?


Blev förövrigt tagen för att vara Michelles lillasyster :) Michelle är 20... :)

Hon hängde lite med Elis innan kirfesten startade. Efter den var han ostadig och trillade lätt omkull... Det var som att han var med på riktigt :P


Lovva hade fixat tävlingar. Först ut skulle det ätas godissnören så fort som möjligt.


Vi som hade sett Michelle i denna tävling tidigare hade inga problem att tippa vinnaren :)


Sen var det dags att tömma glaset så snabbt som möjligt med hjälp av sugrör, en oerhört jämn tävling. Domaren sög dock precis som deltagarna och dömde fel vinnare. Ja i alla fall jämfört med vad jag ville ha för vinnare :)


Nästa gren: Pastahalsband. Billy var en besvikelse och fick inte på alla pastabitar på sytråden först av deltagarna.


Sista grenen: Äta upp en munk så fort som möjligt, utan att slicka sig runt munnen.


Vi som hade sett Jesper äta tidigare hade inga problem att tippa vem som inte skulle vinna :) Men han var kanske i alla fall halvvägs när de andra var färdiga :)


Systrarna har börjat göra sig av med möbler inför flytten så det blev köksfest på golvet. Funkade lika bra det :)


Köksgolvet fick även bli bowlingbana!


Eller rättare sagt melondiscobowlingbana! :) Man behöver alltså 10 plastglas och en melon för att spela. Man får även gå ut till hallen och hämta de halaste skor man kan hitta.


Sista grejen man behöver är någon som tänder och släcker lampan hela tiden under tiden man kastar :)


Fokuserad.... Ska det bli en strike?!


Nja... Det blev väl mest mos... Av det mesta... Vi körde inte så många omgångar :)


Att ha en quiztävling mitt i en fest är hopplöst. Folk kan inte koncentrera sig och vara tysta så sent, något som Lovva nu fick lära sig :) Nästa gång kör hon det nog tidigare...


Det var fasligt svåra frågor i början. Reklamer var kategorin. Hmm, jag byter ju kanal när det blir reklam... Jag var värdelös... Trodde att jag skulle vara lite bättre på kategorin filmer/serier, men icke... Tillslut chansade jag på Min lilla ponny på allt för det var ungefär lika troligt som att jag skulle komma på det riktiga svaret. Den låten satte sig förövrigt hårt i hjärnan.... Minns ni den?!  Hoppas den etsar sig fast i era huvuden också!!!

Sista kategorin var väl typ 90-tal eller något. Då kom mitt första och enda rätt! En backstreet boys låt... Pinsamt?! Kanske lite... Nej introtävlingar är inte min grej. Jag behöver lite tid på mig att tänka...

En stilstudie på Michelle under tävlingen:
Steg 1: Tänka tänka tänka....
Steg 2: JAG KAN SVARET!!!
Steg 3: WEEEHUUUU!!! Jag är bäst!!!


Sen blev det 90tals disco till bland annat Spice Girls...


En bra härjkväll! Hoppas Lovva blev nöjd med sitt hejdåkalas! Jag hade i alla fall jäkligt roligt innan jag gick hem till mor för att äta fruktsallad och sen sova med en kurrande katt på bröstet.

2 kommentarer:

Michelle sa...

Jag är med på varenda bild!
Tävlingen var svår så det gäller att ha knep för att lyckas! =D

Ass sa...

Jäkla linslus! :)