måndag 2 september 2013

Svartan - Sista året

Lisa och jag skulle båda på kalas i lördags, men vi hade lite olika outfits :)


Jag känner mig dock mer bekväm i mina hängslebyxor än i finklänning så jag klagade inte :) Men det är alltid lite pinsamt att ha på sig dom och teddyvästen mitt inne i stan. Det första jag möttes av när jag gick hemifrån Lisa var dock 5 andra i overall så då kändes det lite bättre :)

Såg dessutom en annan trevlig sak på stan: Ett ställe dit Michelle kan åka om hon får crêpesabstinens när hon kommer tillbaka till Sverige :)


Sen flöt dagen på som en svart lördag brukar. Samling vid märkesbacken:


Det kom dock lite regn så vi fick söka skydd i cykelställen.


Lasse hade med sig en kortlek i resestorlek så det blev några omgångar av ölpyramider och tubar.


Tjusigt med rött och svart!


Sen begav vi oss ut i skogen och det var dags att dela på en tetra rödvin :S Hua... Men jag hade som vanligt med mig kex och saft för att genomlida det hela :)


Vinstationen är nog ändå min favoritstation :) Sitta där i skogen och kasta kottar :)


Jag klarade båda baksidorna!!! Fasen vad jag är duktig...


Emil var inte lika duktig på att använda paraply... Det hände något...


Min portfölj visade sig användbar till mer än att transportera saker. Fungerade även som spelbord.


Det blev dock fasligt stökigt när jag skulle ringa och fråga om jag fick dricka emellan... Tänkte att jag skulle ringa Jesper, men så började jag scrolla i telefonlistan och såg Christians namn och tyckte att det var ju minst lika bra! Bara det att jag glömde bort att jag inte längre ringde till Jesper och började prata med Christian som om det var Jesper jag pratade med... Ytterst förvillande för alla iblandade... :) Det där rödvinet alltså...

Dödssnurren light avklarades nerför vallabacken innan det blev en tur med traktorn.


Hamburgerdags!


Smygarn hade hittat en mask i skogen... Creepy...


Sen begav vi oss allt annat än raka vägen till mellanfesten, som de senaste åren även varit slutstation. Så blev det dock inte denna gång. Eller så var väl tanken... Men när jag satt nere på McD på stan och käkade nattamat så kom Lina förbi och sa att jag skulle gå på synthklubb. Jaha! Okej! :)


Det blev jag fasligt trött av. Inte bara för att musiken i mina öron är väldigt enformig, men jag hade ju varit igång fasligt länge. Gick hem till Lisa och hörde nog hennes röst i bakhuvudet när jag gick in. Glöm inte låsa innerdörren! Ja och det gjorde jag!

Det var ju bara det att Lisa inte hade kommit hem än... Så när hon sen kom hem från bröllopet några timmar senare så kunde hon inte öppna dörren, för den hade jag ju låst inifrån... Inte var jag så sugen på att vakna heller där framåt fyra på natten... Hon fick både banka och plinga på innan jag behagade gå upp och öppna åt henne :)

Söndagen var tung... Sådär tung som bara en söndag efter Svartan kan vara... Det mesta var sig väldigt likt alltså :)

Men nog var det väl ändå sista åter nu? Ja... För nästa år vill jag ju faktiskt gå på matfestivalen i Skövde igen istället! :)

Inga kommentarer: