måndag 30 september 2013

Stolpjakt - Runda 13+14

Jag var för slö för att ta med mig systemkameran på söndagens första runda i jakt på Friska Karlstad-stolparna, något som jag fick ångra nästan direkt. Nu hade minsann djuren lust att vara framme. Jaja, jag lyckades i alla fall fånga ekorren på en bild -även om den blev suddig. 


Betade av de sista stolparna på Ulvsbykartan och hittade där den "Gula lådan" ute i skogen. Där kunde man notera sitt namn och nummer och vara med i utlottningen av trisslotter, så nu ska jag vinna storvinsten! Ja för jag ville självklart vara med :)


Sen såg jag en hackspett också. Ser ni den? Nja, på bilden ser inte jag den heller längre... Nästa gång tar jag med kameran!


Runda 13
Kontroller: 16
Tid: 2 timmar 8 minuter
Avstånd: 9,3 km

Fyllde på sockernivån innan jag åkte till Skutberget och betade av de sista kontrollerna jag hade kvar där också.


Runda 14
Kontroller: 7
Tid: 59 minuter
Avstånd: 3,9 km

En stolpe ute vid Alstern har eldats upp så många gånger att de inte längre kommer ersätta den. 126 har kod PB. Jag hade tyvärr inte hunnit med den än, men ökar på totalen med 1 stolpe.

Totalt
Kontroller: 168
Tid: 29 timmar 25 minuter
Avstånd: 122,9 km
Rundor: 14

Bara 21 dagar kvar nu och 57 kontroller... Jag har lite att göra...

Inga kommentarer: