söndag 22 september 2013

Stolpjakt - Runda 12

Var ute tidigt i går morse för att återuppta jakten på Friska Karlstad-stolparna. Dags för en tur i Kileneskogen (den sista tilläggskartan). In i dimman!

01 dimma väg

Fotade från bilen för att föreviga den tjocka dimman, men lyckades inte få med riktigt hur tjock den var (även om den inte var enormt tjock).


Fick dock med min skitiga vindruta... Det får ni stå ut med :)


Här ångrar jag att jag inte stannade bilen och gick ut och fotade. Det hade nog kunna bli en riktigt bra bild om inte den skitiga rutan hade förstört bilden.


Det var faktiskt ett bra tag sen jag hade med mig "riktiga" kameran ut på fototur. Tröttnade lite smått, så det blev en paus. Tröttnade egentligen inte på att fota för jag har ju fotat med mobilen istället. Men att släpa på kamera och allt pill efteråt tröttnade jag på.

En egobild måste man ju ha så Cosby fick assistera som spegel :)


Det var ett härligt morgonljus som letade sig ut på Sättersviken.

13 strand

Man kan dock undra lite hur jag går egentligen?! Lyfter jag inte på fötterna alls? :-O Skapligt mycket dagg i alla fall...


I början på turen var det mer fokus på fotande (fokus+fota=tihi tihi :P ) än att snabbt komma till stolparna.

19 vass

Mer intressant att försöka fånga dimman.


Lyckades ganska bra, i alla fall om jag får säga det själv :)

20 dimma skog

Sen blev det lite högre tempo mot kontrollerna. Traska traska...


Långt där borta har ni Vänern...


Längre in i skogen letade sig solstrålarna in mellan träden.

32 solstrålar

Såg rätt häftigt ut!

33 solstrålar2

Den tjusiga väskan var såklart med :)


Den var lika självklart fylld med nyttig vandringsmat :P


Hur gick själva stolpjagandet då? Ovanligt bra faktiskt! De var relativt enkla på denna karta. Det jobbiga kom istället när jag trodde att jag skulle behöva gena genom en hästhage eller gå en omväg :S


Som tur var hittade jag ett ställe jag kunde passera på istället. Dock hamnade jag något snett och kom ut på fel väg (utan att jag förstod det), vilket ledde till en ordentlig omväg istället :S Jaja, fram kom jag till allihopa :)

Kom tillbaka till parkeringen och försökte öppna bilen. Nyckeln fungerade inte :( Vad fasen, har jag glömt att låsa kanske? Ryckte i dörren, nej det var låst :S Jaha, vad gör jag nu?

Tog några steg tillbaka. Då såg jag att det var ju faktiskt inte min Cosby :D Jag har ju 1,8 motor och 2 andra siffror på min svarta Opel Astra :)


Min Cosby hittade jag sen några platser bort så jag och mina slitna benhinnor kunde åka hem.

Benhinnorna är ordentligt sura över att jag spelade innebandy i fredags :( Får se om jag orkar ge mig ut något idag också.

Runda 12
Kontroller: 25
Tid: 3 timmar 50 minuter
Avstånd: 13,9 km

Totalt
Kontroller: 144
Tid: 26 timmar 18 minuter
Avstånd: 109,7 km
Rundor: 12

Inga kommentarer: