fredag 4 maj 2012

Sväng-Ingvars och nostalgi

Det är tämligen svårt att försöka beskriva min musiksmak... Det kan vara allt från hårdrock (typ In flames, Sabaton) till dansband och ploj (Barbados och The pinks). Det beror liksom på situation :) Något som fasligt sällan faller mig i smaken är svenskt och deprimerat (Kent, Winnerbäck, Maggio). Det funkar bara inte... Jag blir uttråkad och less :S

I alla fall: Nu har jag en ny dansbandsfavorit! ;) Det är Jesper (via Bea) som har introducerat mig för denna gamla pärla: Någon att hålla i hand

Gillar verkligen vad han tar i emellan raderna: Åöööwöööö :D Haha :)


(Över en timmes speltid... Det ni ;) )

Lite söt text om att alla vill ha någon att hålla i hand...

Fint raggningsknep förövrigt: Vill du se var lyckan är belägen, då kan du följa med mig bortåt vägen... ;)

Man kan ju inte lyssna på den och inte bli på bra humör i alla fall :D

Fast annars är det mest Millencolin i lurarna just nu. Måste ju lyssna in mig extra inför festivalen :) Tycker inte att jag har lyssnat så mycket på dom egentligen... Men när jag väl sätter mig och lyssnar så känner jag igen det mesta, så jag har nog gjort det ändå :)


Några favoriter ni borde lyssna på: No Cigar, Penguins & PolarbearsDa StrikeIsraelites, E20 norr (som tyvärr inte finns på spotten) och sen självklart The Ballad! :D

Fasen vad bra de är! :)

En musikmässig nostalgitripp här idag med andra ord. Började med att Lisa började peppa mig inför Hockey VM med lite Gary Glitter imorse :) En given låt på varje förfest under Universitetstiden.


Sällan jag hade den tröjan... :P


Jag har ju lite svårt att låta bli kepsar på fyllan... De vill till mitt huvud helt enkelt... :P


Lite oklart om den här bilden verkligen är från studenttiden... Men jag gillar den :)

Det var tider det ;)

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Fasen vad "fit":a bilder du fick tag på :)

hem och träna :D

Men kuul :)