torsdag 10 maj 2012

Röster, ögon, omtanke och en elorgel

Dagen startade inte helt så som jag önskat. Jag var nämligen till optikern och hade en förhoppning att hon skulle säga: Åh Astrid, dina blodkärl i ögonen ser väldans fina ut! Du kan sluta med dina tokdyra endagslinser nu och börja med månadslinser igen. Det sa hon inte :(

Ja nu kanske jag inte helt trodde att hon skulle säga det heller. Nog för att ögonen har känts bra men jag ser fortfarande lite suddigt ut åt högerkanten av någon anledning :( Blodkärlen var i alla fall okej men hon ville inte sätta mig på månadslinser än och det blir en remiss till ögonläkarn :( BLÖ!!! Har jag inte haft min del av skit gällande min kropp? :( 

Aja, hoppas det inte är något allvarligt... Ja eller att jag måste ha glasögon hela tiden.... Inte okej! Skittrist vore det helt enkelt! Ja och i sådana fall behöver jag nya!


Lite less promenerade jag från optikern och såg att jag hade ett missat samtal från Tobbe 9:07. Jag hade bara sagt till min chef och teamleader att jag skulle komma in lite sent (ska vara på jobbet senast 9) men hade missat att säga det till mina kontorskollegor. Jag ringde upp och fick mig en utskällning om att jag måste säga till om jag ska komma sent. Du hade kunnat lega och proppa igen någonstans! Det värmde :) Fasligt skönt att veta att någon reagerar så snabbt om man inte dyker upp som man ska :) Eller så skulle han bara ringa och tracka mig för att jag försovit mig, men så väljer jag att inte tolka det ;) 

Skrikegård (jaja, Wikegård då) har jag ju inte så där fasligt mycket tillövers för så jag blev något förvånad när jag faktiskt gillar hans spotifylista med bra peppmusik inför (hockey)match. Många riktigt klassiker där och nog blir man laddad! Funkade även som pepp inför en sån där hemsk dag... Torsdag... Lyssna!


Har ju lite lätt att irritera mig på saker just på torsdagar. Några saker som stört mig idag är: 

1 Min tvbox. Den stänger av sig i tid och otid. Nu har jag visserligen en ny på väg, men det gör det inte mindre irriterande som nu när jag satt och kollade på en film, så dog den, så missar jag tjugo minuter på filmen och förstår inte slutet :( Suck! Inte så imponerad av bredbandsbolaget just nu med tanke på att det tagit mig sjuttioelva försök att prata med supporten för att övertala någon om att det faktiskt är boxen det är fel på. 



2. Skådespelare med hesa röster! Brooke i One tree hill. Vad fasen viskar hon för?! :-O Det gör mig tokig! Ja och varför viskade hon inte i början av serien?! Är det någon gimick hon kör med nu? 


Sen har vi även Ivy i Gossip Girl. Men! Tala med din riktiga röst!


3. Facebookgillande av idiotiska saker. Gilla den här bilden om du känner igen vem/vad det är. Gilla så får du 500 friendrequests. VARFÖR skulle man vilja göra det? Är det något jag inte fattar? Varför vill man ha så många vänner?


4. Att min pianospelade granne numera även har en elorgel den misshandlar... Inte okej!


2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

jag klagade till hyräsvärden om min granne ovanför. Han går omkring sent på kvällarna i 30 minuter utan att stanna. Det var helt ok att klaga på det :)

Men din granne kanske spelar på dagtid...? Men kan han inte spela med hörlurar om de tär en elorgel?!?! Det borde du kunna kräva

Ass sa...

Tyvärr är det ju dagtid... Men man kanske kunde höra om den kan tänka sig spela med hörlurare :) Bra idé!