söndag 13 maj 2012

En djurisk dag

Vi startar denna djurdag med ett par katter. Jag är nämligen kattvakt i helgen och snäll som jag är (eller egentligen är det mest för att de ska tycka lite extra bra om mig) hade jag med lite godis med kattmynta i. De blev helt galna och la sig (precis som Esse) och rullade sig där godiset hade legat.


Ahhhh så gött med godis!!! Grisen (ovan) var dock så glupsk så hon snodde godis från Morrans mun till och med :D


Spöket och jag smög på de andra som försökte få upp de sista godisarna (utan någon större framgång)....


Spöket tyckte förövrigt inte så mycket om maten... Nej, slicka på jordpåsen, det är grejer det! :-O


Borde nog rensas lite i hemmet... En Arvikabiljett från den inställda festivalen från förra året sitter på kylskåpet ;)


Kan du vattna blommorna också? Ja men självklart, inga problem!


Hur många blommor kan man ha i ett hem? :-O


Värsta blomuppfödningen... Ja och då är inte det här alla...


Dags för mera djur och hundpromenad på Skutberget. Milen! Det ni! Inte ofta jag rör på mig så länge...


Fast det gör jag nog inte om... Alltså, gärna milen, gärna sällskapet! Men utsikten var lite väl tråkig :( Skog skog skog och inte fin skog :( Tråkig barrskog som bara har kala stammar i ögonhöjd :S


Avslutade med ett svalkande halvdopp för att släcka törsten. Eller inte jag då... Även om jag var bra törstig :)


På kvällen plockade jag fram ölen och slog på hockeyn. Ibland lever jag ungkarlslivet fullt ut ;)


Tobbe och Marie gjorde mig sällskap och där kom sista djuriska beteendet. Supa som svin! Varför säger man så egentligen? Svin super väl inte? :-O


Fast riktigt så illa var det inte... Faktiskt! :) Marie tog 9 igen på första försöket.... Hon är bara för bra på tipp :)

Esse var svårflörtad. Varför ger du mig popcorn? Tror du att jag gillar det eller? :P


Vi körde tipp med lite spetsning... Inte gott :(


Sen gjorde vi stan, ja eller i alla fall Tempel... :P Bra dag tycker jag allt :)

Inga kommentarer: