måndag 7 maj 2012

Fler kontroller

Jag kommer säkert bli rätt tjatig om den här stadsorienteringen Friska Karlstad, men jag tycker det är så roligt :) Ni får stå ut!

Idag har jag varit ute igen, men det är inte alltid det går så bra för mig. Redan på första kontrollen var jag förvirrad och irrade omkring lite och visste inte helt vart jag skulle. På väg mot andra hade jag den perfekta vägen genom Mariebergsskogen. Trodde jag! Ett högt stängsel tyckte annorlunda...


Irrade omkring bra länge på jakt efter en sten. Eller ja, jag var och klättrade på och runt den men hittade inte pinnen på bra länge. Var på väg att ge upp men då tillslut hittade jag den! Lycka! :)

Sen var målet psykavdelningen på sjukhuset. Äntligen något jag faktiskt hittar till utan karta ;) Låter kanske värre än vad det är för jag bodde nämligen granne med psyket i somras när jag låg inne :P Det är därför jag hittar. Faktiskt!

Tänkte snedda genom bostadsområdena tillbaka till bilen men tänkte sen att det kunde vara trevligt att spana på båtarna i Mariebergsviken.

Träffade på herr och fru and inne i skogen förövrigt.


Trevligt att lufsa runt på småstigar i skogen. Lite svårt att få med mig folk ut på dessa äventyr... Förstår inte varför :S Jaja, Millencolin var med mig ut idag i alla fall :)


Mariebergsviken med Orrholmen i bakgrunden. Orrholmen är som Skäggetorp i Linköping, eller typ som de dåliga områdena av Brickebacken i Örebro. Sånt slöseri på fantastiskt läge på ett sånt område :S Annars skulle jag hemskt gärna bo där! Verkligen fint!


5,5 kilometer senare har jag nu 19 av 100 kontroller. Det går framåt :)

9 kommentarer:

Rogersdottern sa...

Jag tycker det där verkar jättekul!! Kanske vore nåt för lilla Hjortkvarn med omnejd?? ;-)

Ass sa...

Borde väl gå att göra en variant på det på Gå-Lunka-Löp? Fast då kan ju inte alla vara med är klart eftersom det är i skogen... Kanske vi ska styra upp det i sommar när jag är hemma? :)

Rogersdottern sa...

Tycker jag låter som en mycket bra idé!!! Du är ju lite av ett proffs på detta!!! Man kan ju göra ett eget event av det hela? Måste man ta alla på samma gång, eller skulle man kunna ta dom under längre tid? Många frågor som vill ha svar!!! Vore ju jättekul att ordna något!!!

Ass sa...

Ett eget event låter bra! Jag känner att vi behöver ha ett planeringsmöte! :) Är du hemma något runt kristihimmelsfärd? Jag kommer hemåt då så kunde vi planera lite :)Spontant känner jag att man kan få lite tid på sig så att så många som möjligt kan vara med.

Det kluriga är väl att få tag på någon bra karta?! Men det behöver ju inte vara så himla fancy :) Kanske går att fixa från eniro/liknande.

Rogersdottern sa...

Jo, jag är nog hemma tror jag!! Det är ju mopperally den 19!!! Vi får försöka fixa ihop något!! Hur svårt kan det va???? ;-)

Ass sa...

Ja just, det ska jag ju vara med på :)

Zäta sa...

Men orrholmen har väl fått liiiiite bättre ryckte på senare tid? Och tänk, det skulle väl bli ännu bättre om du flytta dit ;-)

Zäta sa...

Va fasen rykte ska det ju stå...dumma telefon!

Ass sa...

Hehe, jo du har nog rätt i att det har fått lite bättre rykte och självklart skulle det hjälpa om jag flyttade dit ;) Fast, jag vill ju till hus... Tror inte de har så många därute?! :(