onsdag 2 maj 2012

Karlskogabesök

Släkten börjar så smått närma sig Karlstad. Okej, kanske inte med så stora steg... Men några har tagit sig 2 mil till Pålsboda. Sen har vi Jocke som tagit sig de 4 milen till Kumla... Sist ut har vi Linus som tagit sig hela 9 mil till Karlskoga. Undrar om han verkligen tänkt över det!? ;) För nu kan det bli som i söndags, att jag bara råkar titta förbi :) Passande nog så fyllde han även 22 år denna dag.

Startade besöket med att fylla magarna på Sibylla. Deras hamburgare skulle vara de bästa i stan tydligen... Jag kan inte helt hålla med för kioskgubben förstörde den med senap och ketchup trots att jag artigt sa nej tack :(


Vi cruisade runt i stan samtidigt som vi testade Linus högtalare. De var i klass med taxichauffören i Istanbuls så de fick med beröm godkänt :) BOOM BOOM BOOM BOOM!!! :)


Spanade in nya lägenheten och pratade strunt. Kan eventuellt vara så att de har Sveriges minsta toalett... :)


Passade på att låna en serie: The IT crowd. Den har fått riktigt bra betyg och jag tror den kan passa mig. En svensk variant på den, Telefonsupporten, är i alla fall riktigt rolig :D Se den i alla fall så återkommer jag med fall ni ska se The IT crowd också senare när jag har sett den.


Björnligan bestod inte enbart av Maria denna gång utan även Jocke var med och var snäll nog att posera för mig :)


Efter att ha ätit oss så där mätta på fikabröd som man i stort sett bara kan bli hemma hos mamma begav vi oss vidare. Insåg rätt snart att det inte var så smart att ha innebandyklubban i baksätet...


I alla fall inte om man har en Anton där :P Han "hjälpte till" att trycka på lite knappar och så...


Avslutade Karlskogabesöket med en tur till kyrkogården. Fortfarande riktigt gött väder att strosa omkring i!


Planterade nya blommor på Marias mammas grav innan vi begav oss vidare mot Hjortkvarn.


Hjortkvarn, en liten håla som verkligen gör skäl för namnet! Nu glömde jag visserligen att zooma här... Men om ni klickar in och gör bilden större så kan ni se över 20 hjortar som står precis utanför brors hus.

2 kommentarer:

Kristina sa...

VA!?! Har DU inte sett IT-Crowd förut? Det har ju till och med JAG :-o För flera år sedan dessutom. Och NEJ jag förstår inte tjusningen, men så är jag inte vidare IT-intresserad heller :-S

Maken å andra sidan har en helt annan syn på serien ;-)

Ass sa...

Hehe, ja jag tror att den verkligen kan passa mig :) Får hoppas jag är tillräckligt nördig bara ;)