onsdag 2 maj 2012

Stadsvandring

Nej jag hann inte med att rapportera allt innan jag gav mig iväg på nya äventyr, men det ser ut som att det inte har gjort så mycket. Läsarantalet sjunker nämligen i takt med ökat solsken och ledighet :) Räknar dock med att ni är tillbaka idag så då är det väl bäst att jag bjuder på lite fler bilder från helgen :)

Söndag och solen sken (som vanligt) över staden. Jag stod och njöt på balkongen och insåg då för första gången på dryga 1,5 år att jag faktiskt kan se Vänern från min lägenhet! :-O Ja, det är faktiskt lite blått där mellan husen... Inte konstigt att jag har så dyr hyra när jag har "havsutsikt" ;)


Tyckte att Skövdeborna skulle få se stan så vi gav oss ut på stadsvandring och passade även på att beta av några av kontrollerna i stadsorienteringen :)


Det är sådana här pinnar jag far runt och letar efter. Så antecknar man den lilla koden som står på pinnen.


Vi hade verkligen tur med vädret i helgen :) Här posar Anna och Jesper framför stenbron.


Jag ville visst också vara med på kort :)


Blått blått blått!!! Ser det inte härligt ut vid nya konserthuset?! :)


Inte bara blått, utan även lite rosa på vår promenad.


Traskade förbi museet som är pyntat med några citat. Det här är min favorit :)


Hulken såg inte så stor ut bredvid den här stubben...


Längst ute på Sandgrundsudden hade de placerat en pinne. Vatten, stan är full av vatten...


Sola i Kallsta hade fått sig en present under natten :) För jag tror inte att teddybjörnen ingår i statyn...


Nere på stan satte vi oss och tog en fika.


Jag satt hela tiden och var orolig för vad som komma skulle... Fågeln satt verkligen inte bra placerad ovanför mig :S


Avslutade med att visa mitt kontor och det visade sig vara ett mycket bra utsiktskontor. Varför har jag mitt fönster åt andra hållet?! :(

Inga kommentarer: