fredag 18 maj 2012

Moppeuppvärmning

Imorgon är det dags för mopperally i Hjortkvarn :) Jag är laddad! Men för att se till att Rataxes (batteri) också är laddad så var vi ute och åkte några mil idag.


Fasligt snygg man är i gigantisk hjälm och solisar! Mamma imponerade i korttagning då hon för ovanlighetens skull fick med huvudet :)


Drog en runda förbi Grytstorp, Gryt, Haddebo, Glottra, Lambostigen, Boskulla, Gamby och sen hem igen. Jag vet nu att jag ska ha varmare kläder imorgon och att jag inte bör planera in någon aktivitet på kvällen där jag behöver sitta...


Hittade en havremoped i Haddebo:


Hittade det svarta fåret i Gryt:


Störde visst några kossor längst med Lambostigen, eller så var de bara artiga och reste på sig när jag kom...


Dryga 3 mil och 0,75 liter, ett billigt nöje :)


Men nu är jag lite nervös... Det står att minsta tillåtna volym är 2 liter :S Kommer jag hamna i fängelse nu?!? :S

Inga kommentarer: