torsdag 30 april 2009

I got rhythm

Klink klink klink och skrål. Så har min kväll sett ut efter det misslyckade hockeytittandet. Jag har alltså försökt spela på keyboarden. Ja jag använder ordet försökt för det har verkligen inte gått bra! Så mycket jag har tappat!!! Jag var ju bra på att spela, what happend?! Fummelfingrar, snubbel, tangentmissar, otakt, konstant otakt... Hur var det man läste noter igen? Usch... Tror jag får börja ge mig själv pianoläxor så jag kommer igång igen, sakta men säkert... Hastig färd går aldrig väl -har jag hört...

När sen Esse tittade på mig med vädjande blick: "Snälla kan du inte sluta plinka och sjunga, ja eller om man nu kan kalla det där för sång, låter värre än när jag jamar..." så satte jag mig och slösurfade lite. Drog bland annat ett test på facebook för att se vilken mupp jag är och resultatet blev Fozzie Bear :) "En riktig partyhöjare och älskad av alla" -Jag gillart! :)

Detta ledde vidare till youtube för några muppklipp... Då hittade jag denna -och det måste ju bara vara jag idag :D 

Annars då? Inget valborgsfirande för mig mer än mina tre värmeljus och ett tomtebloss, men en hemmakväll var precis vad jag behövde :) Imorgon ser det ut att vara träning och sol på schemat... Känner mig inte så social, men något borde man väl göra antar jag...

Men faktiskt så håller jag mig gärna inne idag, ett mord som skett uppe i skogen :S Ett eldat lik hittat... och jag som inte trodde norrmän hade brasor på valborg ;) Nej förlåt, den var låg... men jag kunde inte låta bli :) Förlåt mig... 

Inga kommentarer: