tisdag 21 april 2009

Esse rymmer hemifrån

Idag har det hänt för första gången: Esse har dragit hemifrån :S Jag hann inte med alls, så han smet ut. Han måste ha glömt att han är världens fegaste katt för han verkligen satt och laddade när jag kom hem och kastade sig ut och istället för sitt vanliga "gå två meter, bli rädd och springa in" så sprang han ut och hoppade direkt upp i busken och sen försvann han :S

Jag gick ut och letade och ropade och till slut kom det en katt, såg ut som Esse... Tänkte nästan ta hem honom -kelsjuk var han dock... Då visste jag direkt att det inte var Esse :) Men de är verkligen sjukt lika! Jag fick lyfta upp och kolla noga... 

Andra turen ute hade jag mer framgång, då hittade jag faktiskt Esse som stod och burrade upp sig mot en annan katt som stod och jamade för fullt. Jag försökte ta tag i Esse men det slutade bara så här: 
Sen gömde han sig inne på grannens tomt i rabatten bakom en buske. Där kunde jag ju inte ge mig in hursom... 

Nästa plan: Godis!!! Funkar alltid tänkte jag... och faktiskt... Jag fick fram honom och skulle precis ta honom och kasta in honom i buren -då får han vittring på en annan katt och springer iväg... Jag hann inte ens se vart han tog vägen... :S

Så nära... Så nu sitter jag här utan katt... De säger ju att de hittar tillbaka... Hoppas de har rätt...

Aja, nog kattsnack... Över till bilar!

Jag var jätteduktig idag och prutade massor... så mycket att bilhandlarn tyckte att det blev för mycket... Får se om han ångrar sig och hör av sig ändå... Jaja, annars finns det fler bilar :) Men usch, jag gillar verkligen inte att pruta... Inte min grej... 

Var på träning idag och lyckades skaffa mig en ny blåtira till samlingen. Typiskt... Men jag var cool, grinade inte alls :) Tuff är man ;) 

Nu ska jag ta en till Essejaktsrunda... Tror jag ska ha koppeltvång på honom ändå ute... Om han någonsin mer får komma ut... Grr... Utegångsförbud ett tag tror jag nog i alla fall...

Inga kommentarer: