måndag 27 april 2009

FC-reunion och så mycket mer

Jag vet inte var jag ska börja, har hänt sån massa känns det som, och jag har tänkt: "det här ska jag blogga om" och "så här ska jag lägga upp det här i bloggen"... Men nu är skallen bara tom och krafterna är slut... Men jag gör ett försök:

Fredag tog jag den kanske näst sista Sverigeturen med Timmy. Efter en pinsam felåkning i Örebro (E20 norr var då bara en bra låt och inte också vägen jag skulle ta :$ ) mellanlandade jag i Pålsboda för att sammanstråla med släkten med flera. "Festens" bästa: Jockes nya tjej (eller hur ligger det till?) satt och pratade och sen mitt i samtalet: RAAAP -så fortsatte hon prata. Jag gillar henne redan :P 

Vidare till mor för fruktsallad och lite sömn (betoning på lite) på soffan. Började dagen tidigt med att hjälpa mor med att styra upp inför hennes släktkalas med sina syskon som hon skulle ha senare på dagen. Morgonpromenerade runt lite i morgonsolen till fåglarnas kvitter. Härligt! Tog en tur ner på kyrkogården för att kolla det nyplanterade. Fint var det, men alltid jobbigt att vara där... Det är tungt ibland... 

Timmy och jag begav oss sen till bakis-lisa och tvingade ut henne ut i solen. Inte ofta hon är svår på den punkten men i lördags... ja... har aldrig varit med om det tidigare :P Vi hann även med singstar, youtubande och soffhäng innan det var dags för mig att dra på mig den svartgula tröjan och bege mig till reunionfesten för FC. 

Några trodde att jag hade målat dit blåtiran för att skämta :) men mest fick jag kommentaren: Vad har du NU gjort??? :$ 

Festen blev som väntat: skrikig, gapig, härjig -men det är väl så det ska vara? Vi passade även på att fira SM-guld :) Vi kan verkligen det där nu... :P 
Jäkligt skoj att träffa alla i alla fall och bli uppdaterad på vad som händer. Mer sådana fester tack!!! På väg för att hämta upp Lisa till Harriba (som förövrigt måste döpas om nu när Bar & Kök heter Slivan :S ) gick jag lite smått vilse :$ Jag tror inte att jag har något lokalsinne...

Stuffade runt och tag innan vi tog med oss kebaben och gick hem. Skulle kolla på scrubsavsnitt innan vi somnade fick vi för oss -tror jag klarade av att se 2 minuter, sen: zzzzZZZZzZZZ :)

Söndagens pressande i solen blev inte av pga en drös med moln som täckte himlen så vi bytte ut det mot en stångåpromenad. Hurtigt värre så där på bakfyllan tycker jag allt. Dock blev det soffläge och godistryckande efter det så... Ja... Så duktigt var det :P 

Sliten och trött bestämde jag mig sen för att ta vägen förbi mamma. Släktmiddagen dagen innan = jättegoda rester. MUMS!!! Hjortköttet var det bästa jag ätit i köttväg någon gång! Så gott!!! Sen tog jag mig faktiskt en powernap innan jag orkade köra vidare... Seg resa... Men då åkte jag faktiskt inte fel någon gång...

Så är vi framme på idag, en riktig pissdag!!! Jobbet sög verkligen idag... Usch, så less jag blev... Trött, grinig, skitgöra och sen mensvärk på det... Hade någon muckat idag hade jag inte varit ensam om blåtira... ;) 

Men kvällen avslutades i alla fall bra. Först en tur till bankomaten:
Mycket coolare att betala cash liksom ;) 
(bilden blev visst upp och ner :S)

Här har vi mitt nya transportmedel:
Nej, hoppsan det där blev visst Austins "time machine"... Här är min (reg. bokstäver: UR):
Kolla så hemskt extraljusen sticker ut... Uff... På onsdag (hoppas jag) åker de av :) 

Ja just, glömde säga att vi åkte fel när vi skulle hämta bilen... Haha... Lokalsinne var det ja...

Nej nu somnar jag snart sittandes så dags för sängläge... Natti! 

5 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Sliver om jag får be :)

Ass sa...

Fasen, det kändes inte helt rätt men jag orkade inte kolla upp :$

Zäta sa...

Harrivan?
Harris?
Slirivha?
Slhariva?
Rislha?

Lisa Eriksson sa...

Harrivan och Harris funkar för mig :)

Ass sa...

Ja de andra blir nog lite svårt att uttala på fyllan ;)