fredag 11 januari 2008

Spontaniteten flödar

Satt kvar på jobbet och planerade in nästkommande två veckor när det plingade till på msn. Det var Anna P (ja hon heter faktiskt så ;) ) som var lite uttråkad. Hon skulle egentligen ha åkt till Jönköping med Sofia för att hämta skidor och kolla innebandy men Sofia kände inte att hon hade tid, skulle fixa och dona inför imorgon (som jag förövrigt är grymt taggad inför!!!). I alla fall så tänkte jag: Hur sugen är jag på att åka hem och städa och tvätta!? Inte alls blev svaret och jag frågade om inte jag kunde duga som sällskap istället. Hon svarade: Ja Järna! -och vi lurade även med oss Lisa. 25 mil en fredagskväll för att kolla lite innebandy… Helt normalt! Det blev i alla fall hem, kasta i sig någon macka och sen iväg.

Första perioden var allt annat än positiv för våra herrar och det såg mörkt ut. Jag var inte alls nöjd med både Doung och Thomsen på bänken från start. Om jag vore coach… Då… ;) Mer nöjd vad jag då med min favorit i Mullsjö, Adam, på plan -like it! :)

Vi var inte ensamma med att ha lämnat Linköping för Jönköping utan KFUM hade en liten fanclub på läktarn och i andra och tredje höjde vi hela laget till en skön vändning. (Ja jag är övertygad om att det är vår förtjänst ;) ) Randiga kalsongmannen skötte sig ovanligt bra idag, jag behövde knappt vara nervös mer än när han körde backpassar med ballongmannen :S Skönt att se alla slita så som de gjorde i dag, trodde ett tag att åldermannen skulle börja krypa på planen… Till slut blev det i alla fall några byten (kanske inte riktigt exakt de jag hade önskat men det får gå för denna gången :P ) och KFUM vände 3-0 till vinst 4-5. Jag klappade händerna rosa! Riktigt rolig match att kolla på, hård, spännande och med ”rätt” vinnare. Bara synd att inte Zorro fick göra ett mål, det hade fått tyst på de bakom oss…

En annan sak: Blir så irriterad på klättrande barn på matcher! Vill de inte se matchen kan de väl gå ut och leka istället för att klättra och vara ivägen… Morr…

Inga kommentarer: