fredag 18 januari 2008

Deermill

Började dagen med att försova mig... Missade att ställa klockan igår (inte mitt fel dock :P) så jag slog upp ögonen som först kvart i 9. Fick lite smått panik och kastade i mig frukost, gav Esse mat, slängde på mig kläder och dränkte marsvinet som somnat på mitt huvud. In i bilen och iväg till jobbet, klev in på kontoret 8 minuter över 9, inte illa va!? :P

På väg hem från jobbet funderade jag på vad jag skulle ha för mig i helgen. Behöver både städa, diska, tvätta, dona inför flytten och planera lite. Dock lockade inget av detta så istället sköt jag upp det (igen), åkte hem, packade väskan och tog med mig Esse och åkte till mamma. Så skönt det är att komma hemhem! Visst, imorgon ska jag tillbaka och ta tag i alla jobbiga sysslor men jag kände verkligen att jag behövde lite lugn och ro och "vila lite", som Tobbe hade sagt. Som alltid tryckte hon i mig lite mat det första hon gjorde och vi spelade lite spel. Behöver väl inte prata om vem som vann :S

Begav mig sen iväg på ett överraskningsbesök till syster yster med familj. Skönt med släkten som alltid välkomnar mig trots att jag sällan förvarnar :) Soffhäng, popcorn och skitsnack. Koppla bort alla måsten och jobb... Sköööönt som sagt! :D Nu ligger jag på mammas soffa med min fruktsallad (fy vad jag är bortskämd). Bara att njuta och vara tacksam för sin familj :)

Uttagen till matchen på söndag förövrigt. Ska spela med Palle och Jossa (vägrar kalla henne Josse) igen. Har känts helt okej faktiskt. Hoppas att det kan lossna lite snart form- och poängmässigt bara. Var är mina assist? :-O

Inga kommentarer: