söndag 27 januari 2008

Poäng

Igår var det A-lags match men idag B-lags match mot FC. Dags att ta en vinst nu tyckte jag! Jag låg ju under med 3-0 i matcher mot Becca denna säsongen innan denna drabbning. Fick dock en rutten uppvärmning och första perioden blev väl mer vår uppvärmning än en riktig period. Jag fick vara center idag igen :S Visst, är väl lite skoj, men jag vill verkligen spela i b-laget någon gång som forward och få upp lite självförtroende på min ordinarie position. Usch, jag hade ingen bra match, jag var loj... Skämmes Astrid!!! Det var nog ingen rolig match att kolla på, om man bortser från slutet. Stod 2-1 med typ 2 minuter kvar. Då tog FC ut målvakten och vi fick efter ett litet tag frislag i deras hörn, innan deras målvakt hann in så passade Wiman till mig och jag kunde slå in den i öppet mål (ja eller i alla fall med bara utespelare ivägen). Hon hade visserligen lovat mig en födelsedagspresent: att jag skulle få göra assist till henne men nu blev det tvärtom, det får duga ;) Tack Wiman! Redan i nästa byte så gjorde den andra femman ytterligare ett mål i öppen kasse. Vår tur igen då... och innan machen var slut hade jag lyckats klämma in en till på pass från Sofia. Så skönt!!! 3 mål på typ 1 minut. 5-1 i slutresultat.

Astrid-Becca 1-3 ;)

Inga kommentarer: