lördag 26 januari 2008

Bubbel trubbel

Teatertiteln passar faktiskt bra in på gårdagen, inte ihopskrivet dock utan snarare med ett "och" emellan.

Magnus ringde mig igår på jobbet, mamma hade tuppat av igen :( Usch, det är en så hemsk känsla att få det där samtalet. Man hör direkt på honom att det är något allvarligt och min första tanke är alltid: Nu har mamma dött. Dock uppskattar jag ju mycket att jag får reda på det! Jag vill inte vara ovetande bara för att jag bor några mil längre bort än mina syskon. Med tårfyllda ögon fortsatte jag i alla fall min jobbdag. I sådana lägen är mitt jobb värdelöst. Man vill bara åka (och var väl på väg ett tag) på stört men det funkar inte, för ingen har koll på vad som behöver göras och hur det ska göras. Självklart skulle jag få åka, det är inte det, men det skulle bli jobbigt när man kom tillbaka och risken för fel skulle öka markant så det skulle enbart generera mer trubbel. Sen tänkte jag väl lite att: Hon blir ju inte bättre av att jag rusar iväg till Örebro så jag avvaktade. Hon fick sen komma hem och jag pratade lite med henne så kändes det bättre. Ögonen dock fortfarande glansiga. Det blir så mycket känslor så där när något händer någon man älskar.

På kvällen åkte jag och plockade upp en annan tjej med glansiga ögon, Lisa. Hon hade haft en tung dag med begravning av sin farmor. Ingen trevlig start på dagen för någon av oss med andra ord. Men nu kom vändningen! Vi åkte till Claes och Pia i Norrköping där Pia (för det var i alla fall inte Cleas) fixade grymt god mat åt oss. Efter den goda maten spelade vi lite spel och Lisa och Claes började pimpla redbullgroggar. Lisa fick lite problem med räknandet, hon slog en 6:a på tärningen och utbrast: Yes jag fick 10!!! -Ehh... Detta smittade dock av sig för senare när Pia slog en 6:a så tog hon 10 steg på spelplanen istället för 6. Snurrigt värre :D

Vi spelade ett spel som hette hjärnsläpp och det visade sig att jag och Lisa var de som hade bäst psyke, inte illa ;)

Vid midnatt var det dags för teatertitelns andra del: Bubbel! De har nämligen ett utomhusbubbel :) Så det var bara på med bikinin, ut i kylan och ner i värmen. Mmm... :D Grymt skönt! Stjärnklar kväll också så riktigt mysigt! Satt däri i dryga timmen så efter det var man ju ett enda stort russin! :D

Avslutade kvällen (eller natten) där med marräng swiss. Magen var överfull redan innan av maten och massa godis men nog tryckte man i sig lite i alla fall. Goddag sockerchock -så kan man nog sammanfatta kvällen. :) Grymt trevligt och i natten tog Timmy oss hem med dunkande högtalare.

Mer trevligt igår föresten, lunchade med Petter. Det var riktigt skoj att ses igen, var ett tag sen.

Nu är det laddning inför dagens ena höjdpunkt: Match mot FC!!! Mina gamla lagkamrater... Nervöst... Men taggande!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var nice.. :-)