lördag 31 maj 2014

Semesterdag med kalas

Gårdagen var en dag med flera namn: Fredag, Mammas födelsedag, Klämdag, Semesterdag.
För mig blev det även en hunddag. Började med att åka ut till Bo för att hälsa på Lovva och alla hundarna. Självklart var det de relativt nyfödda terrier-korvarna som drog mest (efter Lovva såklart). Så ofantligt söta! Mamman var även hon charmig och otroligt gosig. Knähund delux, även mot mig som främling. Mysigt värre :) Att det sen fanns 3 goa hundar utöver det... Ja, ni förstår att jag trivdes :)


Lägg därtill att jag fick förfrågan om att släppa ut Spike och Wilma en sväng när syster och co var borta, ja då var dagen gjord :)


Det var inga problem alls att gå med båda samtidigt och de åt nästan inget hjortbajs... Vad jag märkte i alla fall :)


På tal om att äta. Kvällen var ju inte slut där, den hade ju bara börjat. Efter promenaden började nämligen syskonen med familjer att drälla in hemma hos mor och det blev 3-rättersfika.


Först ut standardfika med bullar och kakor. Sen den lilla aptitretaren, pensionärsbakelse (rulltårta med grädde/vanlijsås och jordgubbar). Sist ut: Hjortkvarnsglass (Go glass) i mängder.

Blev ett långt släktkalas, med mycket kackel, massa gott och ännu mera skratt :)

Sammanfattningsvis: En väl spenderad semesterdag!

Inga kommentarer: