tisdag 6 maj 2014

Norgereunion - Del 2

Började med att möta upp Carolina inne i Sandefjord för en fika och lite skitsnack. Tänk om Tobias kunde lära sig att sitta still, hålla tyst och kolla i kameran när det ska fotograferas... 


Efter fikan började vår resa för att besöka gamla kära platser. Först ut Colorlines färjeterminal där Lisa lekte kapten :) Folk såg lika glada ut som vi brukade vara när vi fick åka från Norge med färjan :P


På semester ska man ta hoppbilder! Det är liksom tvång...


Lisas hoppbild blev kanske inte riktigt lika lyckad... Men hon fick ett puffhår som till och med Olivia i Sunset Beach hade varit stolt över! ;)


Första stoppet i Larvik var något som jag hade tjatat om bra länge: Jappis!
Hamburgarna där alltså... Nomnomnom!
Sen är det väl inte speciellt lyxigt med plastbestick och papptallrik... Men dressingen!


Dock visade Norge återigen upp sina sovjetstatsfasoner för det var inte möjligt att handla med utländska kort på Jappis, så vi fick snällt gå in till Nordbyen och ta ut kontanter :S

Mätta åkte vi till jobbet för att smygkolla in genom fönstren. Min gamla plats stod kvar och var sig helt lik.


Även asfalten var sig lik där Vegard gjort en grop i den med hjälp av en grill :P


Tobias ville gärna testa på hur det var på solbänken. Han såg ut att trivas där fortfarande.


Detta är helig mark för jobbet! Det är åtskilliga personer som har bott i poolhuset genom åren och inte bara Vegard, Lina och jag. Vegard var också glad att återigen få se släpkärran som han tillbringat en natt ihop med efter en kräftskiva...


Mitt gamla hus var tyvärr sig likt. De hade alltså fortfarande inte målat något efter att de flyttade ytterdörren 2009... Men jag stod så här i alla fall för att göra bilden lite trevligare :P


Nästa stopp blev hos Marianne och där hade jag kunnat stanna bra länge!


Ja inte bara för allt lego. Det fanns även 3 små kattungar på 4 veckor :) De verkade fascinerade över något...


Trevligt att träffa Marianne igen och att få njuta av utsikten från hennes hus.


Även kul att få skratta åt norrmännens parkeringar... 90 grader fel...


Jag hade glömt/förträngt hur brant det faktiskt är på vägarna i Larvik.


Ja och jag kom inte ihåg att det var så förbannat många vägbulor!! Alltså, det är ju inte direkt behagligt att vara ute och åka med bilen. Vägbulor lite varsom!

Inga kommentarer: