torsdag 22 maj 2014

Naturstigen (lite grönare än sist)

Myggen är alltså redan på ingång. Det betyder att det gäller att passa på att gå naturstigen nu innan den invaderas av små kryp som inget hellre vill än att kalasa på dig!


Jag och mor passade på att vandra på stigen i söndags och det var då bara några få flygfän där.


Jag tycker nog att det var ännu finare där nu än vad det var i våras.


Grönt är ju onekligen trevligare än brunt...


Väldigt lågt vatten så man kunde studera rotsystemet till många träd.


Bäverspåren längst med stigen var kvar.


Mamma lekte guide :)


Börjar bli grönt även på åkrarna nu.


Avslutade promenaden vid Gamby där jag skulle hämta bilen jag lämnat kvällen innan. Inte alla som har en vacker grönskande allé upp till huset. Lite avundsjuk...


Men jag är ganska nöjd över att jag inte har så mycket gräs att klippa... :P

Inga kommentarer: