måndag 5 maj 2014

Norgereunion - Del 1

I fredags var det så dags att bege sig mot Norge ihop med Tobias, Mathias, Lisa och Lina för en återträff med gamla kollegor och för att återse den gamla hemstaden Larvik. 

Jag gillar ju rutiner och traditioner så enbart därför stannade jag i Årjäng för att tanka. Tog visserligen ingen korv denna gång som jag brukade förr. Blir ju inte riktigt samma sak när man bara åkt någon timme istället för fyra när man passerar. 


Istället blev det matstopp i Töcksfors. Både för att äta just då plus för att ha med in till Norge till de stackars norrmännen som har så dyr mat i sina affärer ;)


Självklart hade vi med presenter till vår värd Öivind! Vem vill inte få en halvmeter popcorn och några kilo bacon?! :D


Ja ni ser ju hur jäkla nöjd han ser ut!

Lika nöjd som jag såg ut när jag såg hans sons ordning i sin garderob! :D Jag hade knappt kunnat gjort det bättre själv!


Kom fram rätt sent på fredagen så det blev bara lite kvällshäng i sofforna innan vi tog kvällen. Man kan tro att vi börjar bli gamla... Förr hade det varit brakfest redan första dagen, utan en tanke på morgondagen!

Blev glad när jag drog bort gardinerna från källarfönstret på morgonen. Studskalas! :D


Hela gänget verkade nöjda efter frukosten och vi var redo att bege oss ut på äventyr!

Inga kommentarer: