onsdag 21 maj 2014

En jäkla blandning av bilder från helgen

Jag vet, flera av er väntar ivrigt på att jag ska publicera bilder på gamla mopeder från helgens rally. Jag ska försöka få tummen ur snart...

Men så länge:

Hade en mycket bra helg hemma. Allt var sig likt hos mor: åt pannkaka, spelade spel, fikade...
Hon är rolig att hänga med :) Har massa grejer för sig...

Som exempel har hon räknat ut att hon oftast förlorar i yatzy om vi spelar tidigt på morgonen. Jag vill av den anledningen såklart spela tidigt (vem vill inte vinna liksom?!). För att undvika detta så hade hon nu gömt spelet så jag inte skulle råka se det och bli påmind om att jag skulle vilja spela. Hon spelade ovetande när jag frågade var spelet hade tagit vägen, men flinet berättade att hon hade något fuffens för sig!

Sen när klockan var mer och vi tillslut skulle spela var hon bra kaxig... Jag bad henne skicka lite papper för att snyta mig i. Hon skickade lite och la sedan fram hela rullen med orden:
Du kan behöva det här snart när du grinar över att ha förlorat!
Jag började ju grina av skratt direkt :D Är svårt att ta henne seriöst när hon, som är världens snällaste, försöker vara dryg :D


Hmm... När jag försöker få ner det i skrift låter det inte lika kul som jag upplevde det... Man skulle varit där!!!

Över till något annat skoj: Spontanitet!

Michelle ringde mig i lördags kväll och ganska snart hade vi hastigt och lustigt skaffat oss en plan för kvällen som inte innebar att sitta framför dumburken (som säkert hade blivit fallet annars). Vi ringde Magnus och Maria och frågade om vi var välkomna på besök. Som tur är gillar de våldsgästare, så vi var välkomna att titta förbi med våra pilnserkassar :)


Vi blev dock våldsgästade av fler, de där hemska myggen... Ja inte för att de störde någon annan än mig då (som vanligt, varför ska jag vara så förbannat älskvärd??? ;) )... Börjar med andra ord bli dags att leta reda på sprayer, allergitabletter och annat smått och gott.


Undrar om jag kommer skaffa blomlådor när jag flyttar till hus... Jag har ju inte direkt gröna fingrar :S


Promenerade som sagt runt i Hjortkvarn i söndags. Är det bara jag som blir sugen på att balansera på röret som går ner mot kvarnen?


Ja inte för att jag skulle våga då... Balans är väl inte min starka sida...

Gamla handelsbolaget håller på att gömmas av träden runtomkring. Kanske lika bra det?! Tråkigt när hus bara står och förfaller :S


Kim är nästan lika bra som jag är på att hoppa studsmatta... Nästan... ;)


Slutligen träffade jag valparna även denna gång. Betydligt piggare :)


Helt hopplöst att försöka få en bra bild. Denna var minst suddig...

1 kommentar:

Tjoxen sa...

Kan ni inte köpa gamla handelsbolaget och starta en flyktingförläggning eller nåt? Alternativt har det som sommarstuga eller anordna olagliga ravefester eller starta en olaglig spritfabrik