torsdag 1 maj 2014

Gäddtävling

Igår skulle jag bara dricka lite vin... Jag drack mer än lite vin...
Alarmet som sen ringde 4:20 stängde jag av i sömnen. När Elis försökte väcka mig lite senare var jag inte direkt sugen på att gå upp och grymtade mest att han kunde väcka mig sen.

Trött och bakis gav jag mig i alla fall iväg ut på sjön ihop med Elis, Satan och Kirku. Hade varit minusgrader på natten och det blåste inte alls trevligt, inte ens inne i hamnen.


Värre blev det dessutom ute på sjön! :S Jag blev sjösjuk som bara den i tillägg till att jag var bakis. Inte kul... Fick ligga bak i båten och försöka överleva mellan fiskarna.


Ja för det blev en hel del fisk även idag :) Kul det eftersom vi hade tävling dagen till ära. Jag och Elis åkte i samma båt och tävlade då mot Satan och Kirku i den andra båten.
Man fick 1 poäng för varje fisk under metern, 2 poäng för varje fisk som var större än det. Den största fisken gav dessutom 5 bonuspoäng.

Jag testade ett par nya polariserande solglasögon, Leech Panorama. Har tidigare bara haft mina vanliga stekarglasögon och de är inte så bra ute på sjön. För det första läcker de in ljus på sidorna, men eftersom jag verkligen inte tycker om sådana där tighta "snabba" glasögon så har jag kört på vill man vara fin får man lida pin. Dessutom gör de allt lite för mörkt och de är inte så bra för speglingar.

Mina nya är faktiskt ganska lika mina vanliga, men går mycket tightare och bredare, utan att vara "snabba". Skönt att inte ha en ram som stör i synfältet och de gav ett mycket behagligt ljus. Satt skönt också. Är med andra ord övernöjd med dom :)


Ja som ni ser så funkar de fasligt bra som spegel också :)

Testade Xets hemmagjorda bete Storpsyken och den gav två meterfiskar - Kul!


Men flest av alla gav min slitna halvtrasiga westinare :) Underbart bete!


Bjuder på en till spegelbild från hemvägen. Ja, jag har bränt mig lite igen...


Hur gick det då i tävlingen?
Det var oerhört jämnt!
Mindre gäddor: 20-20
Större gäddor: 5-3 (10-6 i poäng)
Tyvärr drog den andra båten den största och kunde därmed vinna med en ynka poäng (30-31) :(

Se så glada gossarna var! :D


Jag verkar inte överdrivet ledsen över förlusten. Kanske för att jag visste att det inte var mitt fel?! Jag drog ju ändå först, störst och flest återigen :P Betesfighten vann dock Elis denna dag.


Hur länge ska mitt löjliga flyt hålla i sig? Eller jag menar såklart: Vad sjukt skicklig jag är :P
3 nya fiskar över metern att registrera i alla fall och jag klättrar i meterligan :)

Inga kommentarer: