måndag 2 juni 2014

Mer Hjortkvarn

Hade ingen lust att lämna landet i lördags. Vem vill vara i stan på sommaren?! :S Tog en liten tur innan jag åkte hemåt och spanade bland annat på kossor.


Jag hade även ett mål, Kattkärret, för att försöka hitta min borttappade topp till metspöt.
Det är nämligen så att jag har varit något dryg mot Elis som inte har kvar en enda topp till sitt metspö...
Hur kan man toppa bort den? 
Det är väl bara att lägga den på ett säkert ställe så man vet vart den är sen när man ska plocka ihop spöt.
Förstå då hur jobbigt det var när jag insåg att jag hade tappat den vid andra fiskestoppet i torsdags...

Dock visste jag ju ungefär var jag hade tappat den, så jag chansade på att åka tillbaka för att försöka hitta toppen. Ja och det tog inte många sekunder innan jag hade hittat den :) Lycka! Nu kan jag fortsätta vara dryg :P


Mamma roade sig med disken. Förstår inte varför hon inte vill ha en diskmaskin...
Nejdå, det går så bra så!
Jo, men det skulle gå ännu bättre med en maskin som gjorde jobbet!
Aja, så länge jag slipper diska :)


Mamma skickade med mig några blommor så jag fortfarande skulle ha lite känsla av landet. Snällt.


Snart helg igen i alla fall, då blir det att bege sig mot grönskan igen! Bara tre arbetsdagar kvar... Tre långa arbetsdagar...

4 kommentarer:

Tidningsbudet sa...

Om min lön någonsin tillåter mig en liten semesterresa, då lovar jag att den ska få gå till Hjortkvarn!

Ass sa...

Då får du ju höra av dig så du kan få en guidad rundtur! Ja och så kan jag bjuda på glass så att du inte behöver tänka på den utgiften :)

Tidningsbudet sa...

Jag tror att efter nästa läsår, när jag förhoppningsvis har skrivit klart min C-uppsats, ska jag planera in en semestertripp till Hjortkvarn som belöning och avkoppling. Såg att det ska finnas ett vandrarhem i krokarna också - perfekt!

Ass sa...

Låter som en bra plan :) Finns några bed & breakfast som ligger riktigt trevligt ute på landet.