måndag 12 maj 2014

NGGW - Del 4, Göteborg

Jag och Carro tjuvstartade den sista delen av NGGW redan på torsdagen. Det var ju ändå eurovision-semifinal, så lite bubbel var på sin plats :)


Det ledde dock till att det var fasligt segt att ta sig ur sängen på fredagen. Ingen av de andra skulle jobba från kontoret så jag fick klara mig dit helt på egen hand med hjälp av Carros instruktioner.


Som en trevlig bonus på Göteborgsresan fick jag lunchsällskap av en gammal kompis, Tomas, som jag inte sett på många år.

När jag jobbat klart började övriga deltagare trilla in. Det var skyltat med bilder av Pålkalen så att alla skulle hitta in :)


Ett suddigt gäng startade eventet med en quiz om Göteborg. Det visade sig att vi som inte kom från Göteborg kunde ofantligt lite om staden... Pinsamt lite kanske...


Men jag lyckades ändå vara minst dålig och vann delmomentet och därmed också en hErling :) Skål!


Efter att ha värmt upp på kontoret ett tag bar det av till Manana för tapas. Lisa var i chock över att jag åt friterad bläckfisk - ibland överraskar jag matmässigt :)


Trevlig men relativt lugn kväll som även innehöll en del utmaningar. Alla fick nämligen ett gäng utmaningar som man närsom kunde ge till någon av de andra, som då var "tvungen" att utföra utmaningen direkt. Utmaningarna kunde vara sådant som: Ta en selfie med en främling, Gå upp i brygga, Dra en Göteborgsvits, Ta en shot

Dag två började med en quiz om jobbet. Det kunde vi mer om än Göteborg i alla fall. Alltid något :)

Nästa stopp blev Liseberg :) I väntan på att alla skulle ansluta blev det ett åk med deras nya åkattraktion, Helix. Även där fick jag sällskap av en gammal bekant, Joakim. Kul att folk vill umgås när man är i stan :) Ja och vi hann prata av oss en del för kön tog inte 0 minuter som det stod innan vi var framme för att sätta oss på sätena för storvuxna personer.


Den var riktigt rolig/skön/frän :D Man åkte mycket uppochner och runt rälsen, men jag skulle nog inte ställa mig i kön om det var över 1,5 timmes kö.

När alla var på plats var det dags för 5-kamp. Alla blev pyntade med Lisebergs-öron, ja och jag fick till och med en tiara på mina öron för att symbolisera att jag var hedersgästen eftersom jag vunnit Göteborgs-quizen.




Det tävlades i att:

Rulla bollar ner i hål.


Förflytta en boll med hjälp av en vattenstråle.


Slå hejvilt på stora spikar som åkte upp.


Kasta sillar i tunnor.


Sist ut blev det en "5D-bio" där man satt och red på hästar och sköt ner banditer. Svårt... Jag fattade inte vad jag sköt på riktigt...


De andra fick ta av sig sina öron när vi lämnade Liseberg, men som hedersgäst skulle jag ha kvar mina hela helgen...


Lisa var lyrisk över ljudet i hyrbilen så hon tvingade in mig och Carro för att uppleva det :P


Ihop med Nils gjorde vi oss sedan redo för Eurovision. Paljettkjol och grogg. Fina grejer  ;)


På tal om fina grejer stod den här snyggingen på perrongen lite senare. Ja de var faktiskt snälla och hade sina öron lite längre så jag skulle slippa känna mig så dum på spårvagnen.


Tog dock bort öronen när det var dags för egobild... Som kompensation för det ser man i alla fall fotografens öron på min mage :)


Det mesta från kvällen sedan är censurerat för allmänheten, men som traditionen kräver fick värdinnorna varsitt par trosor som under utgången skulle flaschas bland folk :)


Ett sista quiz (eurovision) avklarades och när vi räknade ihop totalen stod Lisa återigen som vinnare. Jag blev tvåa för fjärde gången av fyra möjliga... Bara lite bitter över det :P Precis när Lisa vunnit delade jag dock ut en utmaning till henne: Att i ett tal berätta hur tacksam hon är över mig :D Då kändes det lite bättre :P


Taxin som hämtade oss bjöd på youtubeklipp och han lät oss önska. Vi valde såklart Leila K - Electric för att hedra Lina, som tyvärr var tvungen att ställa in i sista sekund pga operation :S


Ute avklarades flera utmaningar. Tillexempel: Få alla i rummet att göra vågen. Håll ett aerobicpass. :D

Söndagen avslutades eventet med en ordentlig brunch. Gött! Fanns till och med blåbärspannkakor. Lyx!


Bra helg och ett fint avslut för NGGW. Det går nämligen i graven nu efter att alla städer som var planerade är avklarade. Får se om det återföds som något annat... Inte omöjligt! :)

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Weeee vilken bra helg det var :-)