torsdag 29 maj 2014

Metartävling i Kattkärret

Ledig torsdag bjöd inte på någon sovmorgon. Nej istället klev jag upp tidigare än vanligt för att bege mig till Kattkärret för metartävling. Strålande väder, men lite blåsigt till en början.


Trevligt sällskap hade jag av Pingo, Macke, Ola, Max och Jarmo, men några fiskar såg jag inte till...


Försökte mig på knepet med att ta fika -då brukar det ju nappa! :)


Resultat: En gren... :S


Nu var det ju visserligen bara sagt att gädda och ål inte räknades, men det är nog tveksamt om de hade godkänt min gren :P

Bytte ställe och tillslut fick jag min första lilla fisk :) Känns så dumt att döda dom... Men det var så tävlingsreglerna var :S Tyngst påse med död fisk vinner. Jag försökte fråga om det var okej att komma med levande fisk, men det kändes som att jag blev idiotförklarad över förslaget...


Försökte mig på att hitta fisk längre ut med hjälp av ett längre spö, men det slutade främst med fastkörning i trädtoppar :S


Mamma hade skickat med bullar åt oss :) Mamma är bra!


Det här är då min skörd under de 3,5 timmar tävlingen pågick :S Inget att hänga i julgranen direkt. Varför man nu skulle vilja hänga fisk i julgranen...


Pingo var spänd vid invägningen som han tyvärr gick segrande ifrån :( Tur att jag i alla fall har segern i mopperallyt att leva på ;)


Tävlingen avslutades med korvgrillning och prisutdelning. 


Under det sistnämnda hade jag enbart chans att få med mig något hem genom att vinna utlottningen av en fyndhink på deltagarnummer. Ja och nog drogs mitt nummer! I barntävlingen :(


Suck... Jag ville ändå inte vinna?!

Om jag hörde rätt så deltog 37 vuxna och 15 barn, många fler än vad jag trodde skulle vara med :) Vinnaren hade dragit upp över 3 kg fisk :-O

Får fiska in mig i sjön i sommar så tar jag hem vinsten näst år... Då ni... ;)

Inga kommentarer: