tisdag 11 februari 2014

Gamla bilder

Sist jag var hemma hos mor bläddrade jag igenom hennes fotoalbum och hittade ett gäng jag gillade :) Fotade av några av dom, mest för skojs skull. Det blir ju aldrig riktigt bra att ta ett foto av ett foto, men ändå...

Bilderna är väl inte så intressanta för folk utanför släkten... Hoppas ni andra kan stå ut eller återkommer till nästa inlägg :)

Flygfoto över Hjortkvarn. Känner ni igen er?


Där järnvägen går på bilden går numera den "nya" vägen.

Tjusigt brudpar min mor och far :)



1954 började mamma jobba på telefonstationen i Hjortkvarn. Kopplade samtal hit och dit.


Hon har visst kunnat spela dragspel min mor... Oanad talang!


Finns tyvärr inte så många bilder på pappa. De flesta är när han håller på och jobbar med något.


Mamma, Bettan, Pingo och Kjell serverade kaffe och fika när han var ute och jobbade.


Här har ni ett gäng syskon. Känner ni igen dom? Ledtråd: Pingo har snyggast min ;)


Gick ni i söndagsskolan när ni var små? Här årgång 1969 och mina bröder i vita polokragar. Snygga kläder överlag!
Morfars syster Alvida längst till höger som ihop med sin syster Clary kan kvala in som snällast i världen faktiskt...


När mor jobbade på plantskolan följde Magnus med och körde traktor. Snygg bil i bakgrunden förövrigt!


Som sagt mest bilder från när han jobbade...


Den där traktorn gick i arv många år :) Här körd av Jesper flankerad av mig på trehjuling.


Uppklädda för kalas! Jag och Jesper försöka hålla kolla på Christian samtidigt som Jocke bara slappar i sin snygga stubb :P


Sen har vi den här bilden... Bilden som är tagen min första skoldag...


Jag kan inte försvara detta alls. Varken val av en alltför stor röd mjukisdress ihop med rosa väska knuten runt magen eller valet att inte ha kammat mig alls... Snygga kardborreskor... Ehhmm...

Jaja, det bjuder jag på :)

3 kommentarer:

Michelle sa...

Tycker att jag ser mig själv i Mamma på bilden där dom serverar kaffe.. Är vi verkligen så lika?

Maritta H sa...

Härliga bilder :)

Ass sa...

Det är ni :) Du har många övriga Karlssondrag också har jag tänkt på när jag kollat på gamla bilder :)

Tack Maritta! :)