lördag 8 februari 2014

LP-samling

Kollade igenom mammas LP-samling när jag var hemma senast och jag hittade då ett gäng godingar :D En del gav nostalgikänsla och en del satt jag bara och skrattade åt :)

Räfs och liegruppen Bröderna Djup passade in på båda de beskrivningarna. För nog har jag lyssnat många gånger på "Vi bor på landet", men det är ju svårt att inte garva åt ett gäng som spelar på verktyg och ser ut så här :)


En av Thore Skogmans alla skivor. Minns inte helt vad den handlade om, men minns att jag gillade den.


Hittade en hel box med LP-skivor: Country på svenska. Lägg märke till Lasse Holm som sitter där i mitten, barbröstad med enbart skinnväst på överkroppen... Sexigt!


Den stora dagen till ära tog Vikingarna på sig gula regnkläder och gav sig iväg med båten :D


Den här är jag skyldig till :) Alltid gillat Bamse! Är det förövrigt någon som vill med och se nya Bamsefilmen? Alternativt kan tänka sig att låna ut sina barn åt mig? :)


Mer nostalgi :) Pippi med Herr Nilsson


Haha :D Ja vad ska man säga!? Stilig herre, Rolf :)


Samuelsons var ett religöst band som måste släppt fasligt många skivor om de sen kunde släppa en "Mest önskade 2" :)


Fanns många religösa skivor sparade från mormor och morfar. Gillar de tidsenliga glasögonen.


Den här, den förstår jag bara inte... Ny David kommer?!? Ehhh... Okej...


Söta glada vandringsmannen Jokkmokks-Jokke :D


Den här blev jag väldigt intresserad av: Artur Erikson sjunger sånger om framtiden. Undrar vad det handlar om?! Har det gått i uppfyllelse?


Åh, man måste ju bara gilla de här damerna med sina tjusiga hattar :D


Sist ut, den troligtvis mest spelade av dom alla: Kalle Stropp och Grodan Boll :D


Fantastiskt spännande och rolig med intressanta karaktärer :)

Kanske borde försöka reparera mors LP-spelare så man kan lyssna på dom. Eller köpa en ny. Tål att tänkas på :)

Inga kommentarer: