söndag 21 april 2013

Stolpjakt - Runda 1

Idag var planen att starta jakten på stolparna i Friska Karlstad. Tanken var även att med Runkeepers hjälp tracka allt jag går i år för att få statistik på det hela. Tänkte att det kan ju vara kul att veta hur långt man egentligen går och hur mycket tid som läggs på det.

Sagt och gjort och jag gav mig iväg! Började även i år vid Mariebergsskogen men mitt huvud var inte helt inställt på stolpar. Jag blev istället (skadad av min kurs i orientering) glad när jag såg en orienteringsskärm :-O


Jag ställde dock om till att bli glad av att se stolpar relativt snabbt. Jag irrade nämligen omkring lite väl länge efter en svår kontroll. Visade sig att jag var och irrade i fel del av skogen :S Dagens tips: Om du har lärt dig använda kompass för att hitta kontrollerna snabbare, lämna då inte kompassen kvar hemma i pluggpåsen! :S

Vatten hade jag i alla fall med mig så jag slapp överväga fall jag skulle dricka ur den här övergivna flaskan eller ej :P Den såg inte så trevlig ut...


När jag kom tillbaka till bilen insåg jag att Runkeepern inte velat vara med och leka :S Jag hann dock se tiden innan jag stoppade rundan, 1 timme och 43 minuter, men nu finns inte heller den uppgiften kvar. 0 km på 0 minuter... Så surt! Hela upplägget med statistik förstört! :(

Det är tur att jag bor i ett I-land så att det är okej att ha sådana här I-landsproblem ;)

Aja, jag använde Eniro för att göra en uppskattning istället så får vi hoppas att Runkeepern skärper till sig framöver.

Runda 1
Kontroller: 7
Tid: 1 timma 43 minuter
Avstånd: 8 km

Totalt
Kontroller: 7
Tid: 1 timma 43 minuter
Avstånd: 8 km
Rundor: 1

Om jag fortsätter i den här hastigheten är jag klar med alla 225 kontrollerna på endast 2 dygn, 7 timmar och 10 minuter och har då gått 25,7 mil på totalt 32 rundor ;)

Inga kommentarer: