lördag 6 april 2013

Helloween på Nöjesfabriken

I slutet av september köpte jag biljett till gårdagens konsert med Gammaray och Helloween. Har med andra ord sett fram emot det här i mer än ett halvår! Eller inte så mycket till Gammaray då, har inte hört dom så mycket... Men med den tidigare Helloweensångaren så tänkte jag att det måste ju vara bra (och det var det) :)

Clintade upp mig med festivalskorna och nitarmbandet. Redo för hårdrock!


Blir ju inte så där himla bra bilder med mobilkamera när man tar bilder upp mot scenen, men försökte i alla få till några snygga där man kan se ljusshowen. Om bandet har genomtänkt ljus höjer det verkligen betyget på konserten. Ja inte lika mycket som musiken då är klart :) men det gör mycket för känslan!


Jag reflekterade lite över publiken. Varför är i stort sett alla tjejer som gillar hårdrock (ordentligt) tjocka? Måste jag sluta lyssna på hårdrock om jag följer min plan och går ner i vikt? :S Åhnej!


Sen har vi killarna. Där har i alla fall hälften sånt där ofantligt fult getskägg/f***skägg. Tycker de verkligen själva att det är snyggt? :S


Aja, bandet då? De var mest gamla :) Ja men inte så att det märktes på musiken, men de såg verkligen gamla ut.


Några favoriter under kvällen var Dr Stein, If I could fly och I want out. De gamla godingarna är bäst!


Medan Helloween stod och tackade för sig stod jag dock besviken kvar. Ja inte för att det varit en dålig konsert på något sett. Men i ett halvår hade jag sett fram emot det här, och så spelade de inte Keeper of the 7 keys :( Den var jag liksom säker på att det skulle komma i alla fall lite av! Det är ju den som är överlägset bäst! :S Aja, jäkligt skoj att ha sett dom!

2 kommentarer:

T (som i Tråkigt Tidningsbud) sa...

Svarta kläder ska ju göra att man ser smalare ut, och som hårdrockare får man ju klä sig i massor med svart utan att någon kan opponera sig. Plus massor med nitar och kedjor och andra hårda metallgrejor som man kan klappa till de som vågar sig på att hosta om kroppsvolymen med! :)

Ass sa...

Åh, så är det såklart! :)

/N som i Nyfiken över vilka som kommenterar är...