torsdag 18 april 2013

Jekyll & Hyde

Det är inte ofta, men det händer att jag gör kulturella saker. Idag var det dags: Rockmusikalen Jekyll & Hyde.


Snygg scen med en stad i bakgrunden. Är glad att jag inte hade platserna där längst fram. För det första var det matplatser, vem vill sitta och äta när andra sitter och kollar på en? Inte jag i alla fall! Sen hamnar man ju lite väl nära för att få överblick över allt som händer. Ja och bitvis var de faktiskt även med i showen.


Jag får nog säga att den var bättre musikaliskt än skådespelarmässigt, men jag är ändå imponerad. De är ju trots allt amatörer.


Lite rörigt ibland när det var lite väl många på scenen men helhetsintrycket är ändå bra. Jag hade dock gärna varit utan kalufsen på hon som satt framför mig...


Flera av låtarna sitter fortfarande kvar i huvudet och det tror jag är ett bra betyg :) Vore häftigt att vara där för att fota "på riktigt" någon gång och inte bara ta suddiga bilder med mobilkameran.

Inga kommentarer: