fredag 19 april 2013

2 år och 8 månader gamla bullar

För ca 2 år och 8 månader sen så skulle jag poströsta från Norge inför valet hemma i Sverige. Det är kanske svårt att tro men norrmänen är faktiskt engagerade i valet i Sverige och det disskuterades flitigt på jobbet. Ja inte av mig då, men av de andra som är mer brydda i saken.

AC är fasligt röd i sina åsikter.
Tobias är istället väldans blå.
Som upplagt för fight!
Dessutom gillar Tobias att jävlas...

Astrid, om du röstar blått så ska du få hembakta bullar! sa han mest för att reta AC.
Jag som redan hade tänkt rösta blått såg min chans att få bullar: Njaaa, men då ska du ha gjort dom själv då?!
Tobias: Jaaaadå!

Sagt och gjort! Jag röstade blått och inväntade mina bullar...

Tobias däremot hade nog inte tagit den här bullgrejen lika seriöst som jag så jag har fått vänta och vänta och vänta och vänta på mina bullar :S

Självklart har jag påminnt honom då och då... Lite så där "fint" som jag kan... Knappt jobbig alls...

Så idag, över 2,5 år senare så stod de där på mitt skrivbord och väntade på mig när jag kom till jobbet! :)


Aldrig har väl begreppet "Inte en dag för tidigt" varit mer passande?! Det lönar sig att vara tjatig och envis (och att rösta blått) ;)

Inga kommentarer: