söndag 4 november 2012

Rud kyrkogård på alla helgona

Tanken var att helgen skulle spenderas i Linköping men ytterligare en urinvägsinfektion satte stopp för det :( Istället blev det soffan under täcket i stort sett hela lördagen. Gjorde dock en utflykt till Ruds kyrkogård på lördagskvällen för att fotografera alla gravljus.

Jag hade hört talas om att det skulle vara en stor och fin kyrkogård men jag hade nog inte fattat hur stor. Kanske ni kan få en uppfattning av översiktsbilden. 


Himla mäktigt och fint var det med ett helt mörkt och kuperat område fyllt med gravljus. Fasligt vackert vid alla minneslundar och asklundar som även de var fyllda med ljus.

11 gravljus

Det såg nästan ut som lyktstolpar i fjärran till höger i bild men det var bara gravljus på en annan nivå längre bort.

03 gravljus

Det var en blandning av olika sorters lyktor och ljus.

09 ljuslykta

På slutet lekte jag med kameran och testade att snurra den samtidigt som jag tog bilder.

14 snurrade gravljus

Blev även häftigt om man zoomade ut samtidigt :)

15 zoomade gravljus

Det är ganska svårt att fota i mörker (tycker jag i alla fall) och helt hopplöst utan stativ. På så sätt blev sån här fotografering skönare -då var det inte så noga längre :)

17 zoomade gravljus

Behöver jag säga att jag är fasligt nöjd med min nya kamera?! ;)

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Vad fint det är med alla ljus!