måndag 12 november 2012

Nintendohelg - Del 3

I hopp om att kunna få igång 8-bitars i mer än några minuter åt gången åkte vi ner på stan och köpte elektronikrengöring. Det kunde ju inte gärna bli sämre i alla fall...


Jesper surade över att spelet inte funkade samtidigt som han rengjorde spelen med tops.


Jocke förstod inte bättre utan han var glad (eller galen) ändå :)


Vi fick igång några spel och det klarade sig lite längre, men spelen fortsatte hänga sig. Vi gav upp! :( Vi hade ändå klarat av bossen på bubble bobble :) En liten liten tröst...

Istället körde vi igång Wii. Men ja... Då möttes vi av denna text:


Då vägrade den spela brända skivor helt plötsligt. Något som aldrig varit problem med tidigare.

Man hade ju lust att börja grina! Istället tog vi en matpaus. Pasta, köttbullar och korv. Lyxmiddag sådär på lördagseftermiddagen ;)


Så här i efterhand kan vi konstatera att det hade varit bättre att åka till Kumla och hämta spelen och den andra konsolen...

Aja, jag har ju ett gäng köpta spel också så vi fick i alla fall spela! Koncentrerat...


Vi pausade för lite andra spel som mestadels gick ut på att släcka törsten.


Gissa filmen jag verkar illustrera!? (Vad Elis gör vet jag inte :S )


Ja just! Scary Movie 2! "It's my strong hand"

Marie lekte Tyrannusarus Rex...


Sen fortsatte vi spela till en så där halv fem. Då var väl egentligen planen att varva Super Mario Bros 3. Det ska man ju göra... Men vi tog det vuxna beslutet att spara det till söndagen. Kändes lite fel... Men ögonen ville inte helt vara med längre.

Tyvärr så hann jag inte vara med och varva spelet på söndagen (var med fram till näst sista banan) för jag skulle iväg på match. Suck. Inte mycket som gick rätt den här helgen alltså :(


Som salt i såret skickade Jocke sen denna bild på allt kul vi hade kunnat spela...


Nu står fixa/köpa nytt 8-bitars på min todolist! Jag måste ju ha ett som fungerar!

Inga kommentarer: