tisdag 6 november 2012

Connecting

Längtar så fasligt till helgen!!! Nintendohelg! :D Fy fasen vad skoj det ska bli! :)

För att få helgen så bra som möjligt har jag köpt en ny connector till mitt 8bitars. Då skulle det "bara" bytas då... Skruva skruva skruva skruva -förvånansvärt hur många skruvar de sätter in på ett så litet spel! Det är alltså den svarta delen på bilden nedan som byts ut. Den satt hårt... Jäkligt hårt! :S


Men med lite våld och frustrationsskrikande så fick jag loss den gamla och fast den nya. Hade lite problem med ihopskruvningen då delarna inte helt föll på plats men tillslut (efter några testihopskruvningar) fick jag ihop det och kunde spela igen. Vissa spel kräver fortfarande någon blåsning men betydligt mycket mindre än förr och de verkar inte hänga sig lika lätt som tidigare.

Ska nog försöka beställa något för att göra rent spelen också så kanske det blir riktigt bra det här!

Dåligt ljus och närgången fotograf gav inga bra bilder så jag lekte lite i photoshop istället mest bara för skojs skull.


Kanske Lisas 8-bitars skulle se ut så här inuti?! :)

Inga kommentarer: