onsdag 14 november 2012

Pettson och Findus

I helgen när vi spelade Super Mario Bros 3 på Wii så såg det på vissa ställen ut som en potatisodling. Det fick mig att tänka på dataspelet Pettson och Findus i trädgården som vi spelade massvis när vi var mindre. Jag försökte därför jaga rätt på det (Michelle som hade det sist) men det verkar ha blivit slängt för att det fungerade obra :( Vilken besvikelse! Den största besvikelsen sen Jocke glömde spelen och konsolen i fredags! ;)


Då började en jakt på att få tag i det på annat sätt och faktiskt hittade jag både det och två andra Pettson och Findus-spel :) Då skulle jag bara få dom att fungera... Efter lite mek och don och utbränning till skiva så var det redo! Vilken lycka! Äntligen fick jag hoppa med potatisar igen!


Så gött att få höra Pettson säga: Du är en riktig potatishoppare! :D

Med andra ord: Räkna inte med att jag har så mycket tid att umgås här framöver... Jag har ett (eller faktiskt tre) spel att varva ;)

Inga kommentarer: